X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak firmy wykorzystują wielkie zbiory danych

(Nr 182, kwiecień 2018)

1 min

Przedsiębiorstwa inwestują ogromne kwoty w wielkie zbiory danych – ale czy coś na tym zyskują?

Firma konsultingowa NewVantage Partners od 2012 roku zadaje to pytanie członkom władz firm z listy Fortune 1000. W 2017 roku po raz pierwszy niemal połowa respondentów (48%) stwierdziła, że inicjatywy związane z wielkimi zbiorami danych przynoszą ich organizacjom konkretne korzyści, a 81% respondentów uznało swoje przedsięwzięcia w tej dziedzinie za udane. Z innych, wyszczególnionych poniżej, rezultatów ankiety można wnioskować, że najszybciej korzyści pojawiają się w sferze redukcji kosztów; poza tym znaczna liczba firm z powodzeniem wykorzystuje big data do tworzenia innowacji i wprowadzania na rynek nowych produktów lub usług. Większość menedżerów wyższego szczebla przyznaje jednak, że w ich firmie droga do zbudowania kultury opartej na danych (data‑driven culture) jest jeszcze długa. 

Jak firmy wykorzystują wielkie zbiory danych

PRZECZYTAJ TAKŻE: Czym jest zjawisko big data »

Duże zbiory danych - duże zyski 

Piotr Kwiatkowski PL

Z danych ONZ wynika, że w rozmaitych środowiskach informatycznych na świecie mamy obecnie około 4 zetabajtów danych (tryliardów bajtów). Współczesne firmy w analizie tych przepastnych zbiorów zaczynają dostrzegać szansę na znalezienie potencjalnych korelacji o znaczeniu biznesowym. 

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy