X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Berlitz Poland wybrał spółkę Komputronik Biznes do przeprowadzenia migracji środowiska informatycznego do nowej lokalizacji. Dzięki dobremu wyborowi Berlitz Poland zachował ciągłość pracy biur oraz zyskał partnera zapewniającego obsługę informatyczną na terenie Polski.

Partnerem materiału jest Komputronik Biznes.

Jak firma Berlitz migrowała do nowego środowiska IT

Berlitz Poland to firma edukacyjno‑szkoleniowa, obecna w 73 krajach, posiadająca ponad 600 oddziałów na całym świecie. W Polsce ma dziewięć oddziałów w największych miastach. Od wielu lat jest światowym liderem na rynku szkoleń językowych, kulturowych i biznesowych. Jest to również pierwsza na świecie firma o profilu edukacyjnym, która świadczy usługi za pośrednictwem różnych kanałów.

Spółka realizuje wszystkie kursy, opierając się na metodzie Berlitz. Zajęcia są skoncentrowane na aktywnej komunikacji w języku obcym i prowadzone głównie przez wykwalifikowanych native speakerów.

Berlitz Poland pomaga firmom i klientom indywidualnym przezwyciężyć różnice kulturowe, radzić sobie z odmiennością kulturową i wykorzystywać podobieństwa, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Problem biznesowy

Polskie oddziały wykorzystywały w swojej działalności zasoby informatyczne znajdujące się w Belgii, jednak rosnący ciągle rynek usług edukacyjnych w Polsce sprawił, że rosło też zapotrzebowanie na wydajniejszy dostęp do danych oraz profesjonalne usługi informatyczne.

Do pewnego momentu Berlitz Poland zlecał w Polsce obsługę infrastruktury IT jednoosobowej firmie, ale przy tak rozproszonej strukturze to rozwiązanie okazało się niewystarczające. Ponadto Berlitz Poland potrzebował lokalnego partnera do pomocy przy projekcie migracji zasobów do nowej lokalizacji w Niemczech.

Przeczytaj tekst główny »

Outsourcing pod presją algorytmów 

Weronika Podhorecka PL, Maja Trojanowska PL, Anna Bogumił PL, Michał Andrejczuk PL

Firmy outsourcingowe rosną jak na drożdżach dzięki skłonności przedsiębiorstw do powierzania zewnętrznym partnerom obsługi coraz szerszego zakresu funkcji biznesowych.

Rozwiązanie

Wspólnie z niemieckim zespołem projektowym doradcy Komputronik Biznes przygotowali kompleksowy plan działania. Harmonogram prac zakładał przedziały czasowe dla przeniesienia zasobów z poszczególnych lokalizacji. Zakres prac został dokładnie ustalony, a zadania przypisane do konkretnych osób.

*”*Firma Berlitz Poland zamierzała przenieść swoje zasoby informatyczne obsługujące oddziały w Polsce do nowego Data Center zlokalizowanego we Frankfurcie nad Menem. Dzięki owocnej i aktywnej współpracy z kolegami z działu IT w Polsce i Niemczech udało się sprawnie skoordynować przygotowanie oraz bezpieczne przełączenie systemów do nowej lokalizacji w wyznaczonym czasie. Poprzedzone to zostało prezentacjami i rozmowami z niemieckim działem projektów. Nasza oferta była konkurencyjna na rynku lokalnym i spełniała wysokie standardy obowiązujące na rynku niemieckim” stwierdził Roman Domalski, doradca kluczowego klienta w spółce Komputronik Biznes.

Wyzwanie biznesowe

Wraz ze wzrostem rynku usług edukacyjnych w Polsce rosło zapotrzebowanie na wydajniejszy dostęp do danych. Berlitz Poland potrzebował także lokalnego partnera do pomocy przy projekcie migracji zasobów do nowej lokalizacji w Niemczech.

Rozwiązanie

  • migracja danych do nowej lokalizacji;

  • outsourcing IT;

  • lokalny helpdesk na pierwszej linii.

Korzyści

  • zachowana ciągłość pracy oddziałów;

  • gwarancja niezawodności i bezpieczeństwa systemu;

  • nieograniczone możliwości rozwoju infrastruktury;

  • skrócenie czasu odtwarzania danych;

  • lokalna pierwsza linia helpdesk również w języku angielskim;

  • brak konieczności tworzenia kosztownego działu IT;

  • ustalone standardy informatyczne dotyczące sprzętu i oprogramowania.

Ponieważ trudno było oszacować nakład pracy, jaki będzie potrzebny do profesjonalnego wykonania usługi, jeden technik pracował u klienta na miejscu, a drugi był dostępny na wezwanie. Proces przepięcia kont użytkowników udało się przeprowadzić bez incydentów, również po stronie Internet Service Provider (ISP – zewnętrzny dostawca oferujący usługę dostępu do sieci internetowej). Przy okazji została przeprowadzona również inwentaryzacja sprzętu w celu sprawdzenia zasobów i możliwości ponownego wykorzystania części komputerów. Fizyczne przemieszczenie serwerów musiało uwzględniać plan prac na miejscu, w Polsce, tak więc dopiero w kolejnym etapie serwery zostały dostarczone do Frankfurtu nad Menem.

Praca nad przeprowadzeniem migracji pozwoliła doskonale poznać informatykom z Komputronik Biznes środowisko klienta, a współpraca i komunikacja z zespołem w Niemczech przebiegały bardzo sprawnie. Nic więc dziwnego, że Berlitz Poland postanowił zlecić tej firmie obsługę IT całego biznesu w Polsce.

„Migracja do nowego Data Center przebiegła sprawnie i zgodnie z planem, a to było dla nas bardzo ważne. Chcieliśmy bowiem uniknąć przestojów w pracy biur. Jasne stało się dla nas, że pozyskaliśmy partnera technicznego, który szybko poznał nasze środowisko techniczne, nauczył się, jak pracujemy, i rozumie nasze potrzeby oraz procesy biznesowe. Dlatego powierzyliśmy firmie Komputronik Biznes obsługę informatyczną wszystkich biur w Polsce” powiedziała Małgorzata Sprusińska, dyrektor operacyjny w Berlitz Poland.

Spółka zapewnia pierwszy poziom wsparcia helpdesk dla jedenastu biur w Polsce, w których pracuje pięćdziesięciu użytkowników. Drugim poziomem wsparcia pozostaje dział IT w Niemczech.

„Obecnie wszystkie zgłoszenia związane ze środowiskiem IT naszych klientów trafiają do naszego działu helpdesk i są rozwiązywane zdalnie lub na miejscu przez specjalistę Komputronik Biznes. Dzięki dużej liczbie inżynierów i techników na terenie całego kraju zgłoszenia są realizowane zgodnie z SLA (Service Level Agreement – gwarantowany poziom świadczenia usługi) zawartym w umowie” – zapewnił Sebastian Pawłowski, wiceprezes zarządu Komputronik Biznes.

Korzyści

Migracja została zakończona zgodnie z planem przy nieprzerwanej ciągłości pracy oddziałów. Dzięki przeniesieniu serwerów i informacji Berlitz zyskał gwarancję bezpieczeństwa, niezawodności i stałego dostępu do danych.

Z kolei w wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji i weryfikacji stanu infrastruktury sprzętowej udało się ustalić standardy informatyczne dla wszystkich oddziałów firmy oraz efektywniej wykorzystać posiadane zasoby. Planowanie rozwoju infrastruktury jest teraz łatwiejsze i kosztuje mniej.

„Outsourcing IT to dla nas najlepsze rozwiązanie również pod względem finansowym. Jest to zdecydowanie tańsze niż budowa własnego działu informatyki. Warunki umowy są korzystne i zabezpieczają nasze potrzeby, a realizacja wsparcia odbywa się również w języku angielskim. Wierzymy, że współpraca z Komputronik Biznes będzie się rozwijać tak dobrze jak dotychczas” – podkreśliła Małgorzata Sprusińska.

Przeczytaj dodatkowy komentarz:

Outsourcing na nowe czasy 

Informatyzacja i tempo zmian na rynku pracy zmuszają outsourcerów do budowania takich modeli świadczenia usług, które generują wartość dodaną w inny sposób niż poprzez obniżanie kosztów.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy