X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak eksperci zdobywają wpływy w organizacji

PREMIUM

(Nr 146, kwiecień 2015)

Yuval Millo, Anette Mikes, Matthew Hall  · 10 min

Jak eksperci zdobywają wpływy w organizacji

Aby wzmocnić swoją rolę, liderzy poszczególnych pionów funkcyjnych powinni zdobyć cztery opisane przez nas kompetencje.

W 2006 roku szefowie pionu zarządzania ryzykiem w dwóch brytyjskich instytucjach finansowych – nazwiemy je Saxon Bank i Anglo Bank – znajdowali się w podobnym położeniu. Podlegali bezpośrednio prezesom swoich firm i teoretycznie mieli w nich takie same wpływy. Ale w roku 2011 sytuacja wyglądała już zupełnie inaczej. W banku Saxon zespół zarządzania ryzykiem, zjednoczony wokół wspólnego celu, był głęboko zaangażowany w ważne ogólnofirmowe projekty. Natomiast w banku Anglo podobny zespół, podzielony na dwie wyspecjalizowane i luźno powiązane podgrupy, nie odgrywał większej roli w realizacji zadań wykraczających poza obszar własnej fachowej wiedzy.

Z naszego wnikliwego badania działalności obu tych banków płyną wnioski dla innych ekspertów w pionach funkcyjnych, którzy dążą do zwiększenia swoich wpływów. Chodzi o niemałą grupę specjalistów – od konsultantów biznesowych i wewnętrznych audytorów po menedżerów odpowiedzialnych za politykę kadrową i marketing. Udało nam się wyodrębnić cztery kompetencje, które pomogą liderom pionów funkcyjnych lub zespołom ekspertów w tych pionach konkurować o ograniczoną uwagę ścisłego kierownictwa, a w ostatecznym rozrachunku – wzmocnić pozycję w firmie. Te kompetencje to: przecieranie szlaków, tworzenie narzędzi, praca zespołowa i umiejętność tłumaczenia złożonych zagadnień.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Yuval Millo

Profesor na University of Leicester w Wielkiej Brytanii; zajmuje się społecznymi aspektami rachunkowości zarządczej i finansów.

Anette Mikes

Anette Mikes jest adiunktem w Harvard Business School. Bada ewolucję zarządzania ryzykiem i rolę dyrektora ds. ryzyka.

Matthew Hall

wykłada rachunkowość w London School of Economics

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy