X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Przedstawiciele neuronauki opracowują nowe i bardziej zaawansowane podej‑ście do swojej dziedziny. Ich uwaga koncentruje się na wzorcach równoczesnej aktywności układów wielu obszarów mózgu. W artykule dwoje ekspertów w dziedzinie neuronauki wyjaśnia ważne odkrycia dotyczące czterech głównych układów neuronalnych: sieci domyślnej, która zajmuje się introspekcją i wyobrażaniem sobie innych miejsc i alternatywnej rzeczywistości; układu nagrody – aktywizuje się w reakcji na przyjemność; układu afektywnego odgrywającego główną rolę w odczuwaniu emocji oraz układu kontroli uczestniczącego w analizowaniu skutków działań, kontrolowaniu odruchów i rozdzielaniu uwagi.

Odkrycia te są bardzo ważne dla menedżerów, ponieważ rzucają światło na następujące zagadnienia:

▪ jak stwarzać najlepsze warunki do kreatywnego, przełomowego myślenia;

▪ co motywuje ludzi;

▪ czy przy podejmowaniu decyzji należy ufać intuicji i kierować się uczuciami;

▪ jakie szanse i zagrożenia są skutkiem wielozadaniowości. Zdaniem autorów obserwacje dotyczące tych kwestii to dopiero początek. Wierzą, że kolejne odkrycia doprowadzą do nawią‑zania niezwykle owocnego dialogu między neuronauką a biznesem.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy