X
Następny artykuł dla Ciebie

Autorzy opisują, jak pięć czołowych firm współpracujących w ramach organizacji non profit Action Tank stworzyło modele przedsiębiorczości społecznej, aby obsługiwać ludzi znajdujących się u podstaw piramidy ekonomicznej we Francji. Są to: przedsiębiorstwo Danone, które oferuje rodzicom osiągającym niskie dochody przystępne cenowo i wartościowe produkty żywnościowe dla najmłodszych dzieci; firma Essilor (produkuje tanie okulary do czytania dla ubogich emerytów); koncern Renault (za pomocą programu Mobiliz chce rozwiązywać problemy transportowe niezamożnych osób). Przedsięwzięcie społeczne ma trzy cechy: dąży do rozwiązania problemów społecznych; jest prowadzone w sposób zrównoważony; a wszelkie zyski reinwestuje we własną działalność. W odróżnieniu od firm skoncentrowanych na działalności niskokosztowej przedsięwzięcie społeczne z góry określa, kto będzie uprawniony do skorzystania z jego oferty, i stara się utrzymać wysoką jakość produktów lub usług. Uboczne efekty działalności przedsięwzięcia społecznego mogą mieć taką samą wartość komercyjną jak zyski firm stosujących model niskokosztowy. Do efektów tych należy: odkrywanie szans na wprowadzanie innowacji na nowych rynkach, skuteczne motywowanie pracowników i poprawa reputacji firmy.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy