X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak być mentorem dla pokolenia Milenium

PREMIUM

(Nr 92, październik 2010)

Karie Willyerd, Jeanne C. Meister  · 7 min

Wszyscy pracownicy chcą się czuć doceniani, pełni wiary we własne siły i zaangażowani w pracę. To fundamentalne potrzeby, a nie kwestia pokoleniowa. Niemniej jednak to pokolenie Milenium otwarcie o nich mówi i się ich domaga. A skoro to ono stanowi większość siły roboczej dostępnej na ryku pracy, pracodawcy muszą wziąć pod uwagę jego oczekiwania.
Autorzy zdają się podzielać pogląd, jakoby najmłodsi wiekiem pracownicy inaczej od pracowników pokolenia X czy Y odbierali aktywność zawodową. Traktując ją jako główny obszar życia, oczekują, że będzie im ona przynosić zadowolenie, umożliwiać nawiązywanie nowych przyjaźni, stanowić pole zdobywania nowych kompetencji oraz współuczestniczenia w przedsięwzięciach prospołecznych. A przede wszystkim domagają się od pracodawców informacji zwrotnych, które pozwolą im piąć się w górę i osiągać dalsze sukcesy.
To nowe realia dla pracodawców, którzy chcąc zatrzymać u siebie tych utalentowanych i silnie zaangażowanych, muszą podjąć wysiłek, by sprostać oczekiwaniom tej grupy pracowników. Aby pomóc im sprostać tej potrzebie ciągłych opinii i komentarzy, unikając równocześnie nadmiernego angażowania
doświadczonych menedżerów w ten proces, autorzy opisują trzy rodzaje mentoringu, wypróbowane i sprawdzone. Omawiają plusy mentoringu odwróconego, grupowego i anonimowego w taki sposób, by je niejako ze sobą porównać.
Dzięki temu każdy ma szansę określić, która metoda oferowania informacji zwrotnych i okazji do uczenia się jest w warunkach konkretnej organizacji najlepsza.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Karie Willyerd

Zajmuje się przyszłością środowiska pracy w SAP SuccessFactors. Współautorka książki The 2020 Workplace oraz była dyrektor do spraw uczenia się w Sun Microsystems.

Jeanne C. Meister

Wspólnik w firmie Future Workplace, współautorka książki The 2020 Workplace: How Innovative Companies Attract, Develop & Keep Tomorrow’s Employees Today.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy