X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Mimo że technologia informacyjna jest dzisiaj bardziej powszechna niż kiedykolwiek, jej znaczenie strategiczne spadło. Dlatego nasze podejście do inwestycji i zarządzania w tej sferze musi ulec radykalnej zmianie.

W 1968 roku młody inżynier z firmy Intel, Ted Hoff, znalazł sposób na ulokowanie obwodów, niezbędnych do komputerowego przetwarzania danych, na małym kawałku krzemu. Wynalazek Hoffa, mikroprocesor, otworzył drogę całej serii przełomowych, technologicznych osiągnięć, które zrewolucjonizowały działalność firm – od komputerów osobistych, sieci LAN i WAN po Internet. Dzisiaj nikt nie próbuje kwestionować tezy, że technologia informacyjna stała się kośćcem biznesu. IT wspomaga działalność operacyjną przedsiębiorstw, wiąże ze sobą mocno rozproszone działy i w coraz większym stopniu zbliża firmy do klientów. Mało który dolar czy euro przechodzi już z rąk do rąk bez pomocy systemów komputerowych.

Poznaj sekrety grupy Alibaba »

Inteligentny biznes. Jak Alibaba uczy działać, konkurować i wygrywać w cyfrowym świecie? 

Inteligentny biznes. Jak Alibaba uczy działać, konkurować i wygrywać w cyfrowym świecie?
Poznaj tajemnice sukcesu giganta internetowego z Chin i dowiedz się, jak wykorzystać je w swojej firmie – niezależnie od jej wielkości oraz branży!

W miarę jak rósł potencjał technologii informacyjnej, firmy traktowały ją jako coraz bardziej istotny czynnik własnego sukcesu. Świadczy o tym dobitnie progresja ich wydatków na ten cel. Według badań Biura Analiz Ekonomicznych federalnego Departamentu Handlu USA, w 1965 roku nakłady amerykańskich firm na technologię informacyjną nie przekraczały 5% ich łącznych wydatków inwestycyjnych. Na początku lat 80., po ukazaniu się na rynku komputerów osobistych, ten udział wzrósł do 15%, a dziesięć lat później wynosił już ponad 30%. Przed zakończeniem tej dekady na technologię informacyjną przypadało już prawie 50% wydatków inwestycyjnych ogółem. Nawet dzisiaj, w okresie pewnego wyhamowania tej tendencji, firmy na całym świecie przeznaczają na technologię informacyjną ponad 2 biliony dolarów rocznie.

...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Nicholas G. Carr

Nicholas G. Carr pełnił w redakcji HBR rolę wydawcy. Kierował pracami nad wydaniem zbioru artykułów pod nazwą Digital Enterprise (Harvard Business School Press, 2001). Jest autorem książek Does IT Matter?, The Big Switch, The Shallows. Poza HBR, jego artykuły ukazują się w takich dziennikach i periodykach, jak Financial Times, Business 2.0 i Industry Standard.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy