X
Następny artykuł dla Ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Prezes Match Group opisuje wyzwania, z jakimi mierzy się przywódca w branży, którą cechuje błyskawiczne tempo opracowywania innowacji. Opowiada o wykorzystaniu w aplikacjach randkowych funkcji wideo, która może pomóc skuteczniej przewidywać, czy iskra skrzesana podczas kontaktu online przerodzi się w związek w prawdziwym życiu.

Transformacja, jaka zaszła w Match Group, odkąd 12 lat temu zaczęłam pracę w tej firmie, jest wprost niewiarygodna. W tamtych czasach do serwisów randkowych wchodziło się tylko przy użyciu komputerów stacjonarnych i laptopów. Serwisy często pobierały comiesięczne opłaty i wymagały od użytkowników ogromnej cierpliwości podczas przewijania profili i oczekiwania na odpowiedzi. Umawianie się przez internet było również stygmatyzowane, więc pary, które nawiązały znajomość w serwisie Match, często kłamały i opowiadały o zapoznaniu „przez wspólnych znajomych”. Chociaż od pierwszych dni serwisy dysponowały podstawowymi algorytmami dobierającymi (matching algorithms), użytkownicy przeważnie korzystali ze swobodnego wyszukiwania – przeglądali profile mnóstwa osób, z którymi nie mieli wiele wspólnego, w nadziei, że znajdą kogoś, z kim naprawdę będą chcieli się spotkać.

Harvard Business Review Polska to prestiżowy magazyn dla tych, którzy są głodni sukcesu. Inwestując w wiedzę harvardzką, robisz krok w dobrym kierunku. Sprawdź teraz!

Gdyby opisać ten proces 25‑letniemu użytkownikowi współczesnego Tindera lub Hinge’a, uznałby go za równie przestarzały jak faks. W ciągu ostatniej dekady nastąpiły poważne ogólnobranżowe przeobrażenia dotyczące technologii i modeli biznesowych, a przede wszystkim urządzeń mobilnych. Całkowicie zmodyfikowały one sposób, w jaki ludzie używają naszych produktów, które dziś działają niemal wyłącznie przez aplikacje i smartfony. Zmianom produktowym towarzyszy zmiana nastawienia do takiego sposobu poznawania towarzysza życia. Obecnie w poświęconej weselom niedzielnej kolumnie „New York Timesa” ludzie regularnie informują, dzięki której aplikacji randkowej się poznali. Badania pokazują, że 35% małżeństw zawiera znajomość przez internet. Kiedy zaczynałam pracę w Match Group, odsetek ten wynosił około 3%.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Czy jesteś twórczy? »

Skrusz barierę przekonania: nie jestem kreatywny 

Hal Gregersen , Clayton M. Christensen , Jeffrey H. Dyer

Jak podnieść poziom kreatywności? To prostsze niż się wydaje.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy