X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Innowacje na pierwszej linii

PREMIUM

(Nr 110, kwiecień 2012)

Lew McCreary  · 11 min

Mały zespół Innovation Consultancy, utworzony w centrum usług medycznych Kaiser Permanente, stosuje ekspansywną i nakierowaną na usługi wersję procesu innowacyjnego, która jest i szybsza, i ekonomiczniejsza od swojego tradycyjnego odpowiednika. Członkowie zespołu obserwują, jak pracownicy kontaktują się ze sobą nawzajem, jak używają nowoczesnych technologii i jak komunikują się z chorymi. Robią notatki, zdjęcia i szkice i starają się uchwycić punkt widzenia wszystkich zaangażowanych stron.

W trakcie realizacji projektu MedRite, którego celem była redukcja błędów przy podawaniu leków w szpitalach Kaiser Permanente, zespół pytał pielęgniarki o wady szpitalnego sposobu wydawania leków pacjentom i zazwyczaj dowiadywał się, że nie mają do niego zastrzeżeń. Kiedy jednak poprosił je o narysowanie siebie przy wykonywaniu tego zadania, szkicowały osoby „z rozczochranymi, sterczącymi włosami”. Okazało się, że główną przyczyną błędów były zakłócenia ich pracy. W efekcie wymyślono innowacyjny „strój przeciwzakłóceniowy”, który stanowiła jaskrawożółta, odblaskowa szarfa sygnalizująca, że noszącej ją osobie nie należy przeszkadzać.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy