X
Następny artykuł dla ciebie

W 2005 roku koncern Dow Chemical zaczął stosować do produkcji olejów spożywczych nasiona słonecznika i bezerukowego rzepaku kanadyjskiego Nexera. Od tego momentu oleje te są najlepiej sprzedającymi się liniami produktów firmy. Nasiona i tłoczone z nich tłuszcze mają wiele zalet: z materiału siewnego uzyskuje się w przeliczeniu na hektar dwukrotnie wyższe plony niż z soi, co czyni je atrakcyjnymi dla farmerów, a dłuższy okres przydatności do konsumpcji i większa wydajność olejów zmniejszają koszty operacyjne producentów żywności i lokali gastronomicznych. Na koniec ostatnia, ale nie najmniej ważna, zaleta olejów ze wspomnianych nasion – mniejsza zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych niż w produktach konkurentów oraz brak tłuszczów trans1.

Rewelacyjne produkty koncernu Dow pokazują biznes od najlepszej strony: są przykładem wykorzystania innowacji do zaspokojenia potrzeb społeczeństwa, a jednocześnie do budowania rentownego przedsiębiorstwa...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Mike Stamp

starszy doradca w Foundation Strategy Group (FSG), firmie konsultingowej non profit, specjalizującej się w opracowywaniu rozwiązań dla przedsiębiorstw zainteresowanych realizacją projektów społecznych. Materiał badawczy do niniejszego artykułu pomagała zgromadzić Angela Barmettler, współpracująca z Foundation Strategy Group

Marc Pfitzer

Dyrektor zarządzający FSG Social Impact Advisors.

Valerie Bockstette

Dyrektor zarządzający FSG.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy