X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Grupa Saint‑Gobain należy do grona najlepszych pracodawców w Polsce. W tym roku, po raz piąty z rzędu, organizacja została wyróżniona prestiżowym certyfikatem „Top Employer Poland 2018” oraz „Top Employer Europe 2018”.

Partnerem materiału jest Saint‑Gobain.

Innowacja i rozwój w DNA firmy
Innowacja i rozwój w DNA firmy

Saint‑Gobain to globalna marka, która od ponad 350 lat łączy historię z innowacyjnością: Salę Lustrzaną w Wersalu zdobią lustra wyprodukowane przez Saint‑Gobain w XVII wieku, a ostatnio nasze produkty dotarły również na Marsa za sprawą łazika Curiosity. Głównymi bohaterami historii Saint‑Gobain są jednak ludzie, ich pasja do tworzenia nowych produktów i technologii, zaangażowanie, poszanowanie różnorodności, a także wielokulturowość.

Dzięki swojemu zaangażowaniu, stałemu rozwojowi i współpracy z kolegami i koleżankami z całego świata nasi pracownicy aktywnie uczestniczą w budowaniu naszej przewagi konkurencyjnej. W Saint‑Gobain jednym z priorytetów jest tworzenie przestrzeni, w której ludzie czują się swobodnie, a ich pomysły i inicjatywy spotykają się z zainteresowaniem. Jak ważne są otwartość i nieszablonowe myślenie, Saint‑Gobain podkreśla, umieszczając wśród swoich pięciu kluczowych postaw „Twórz innowacje”. Dzięki kreatywności i innowacyjności pomagamy klientom sprostać ich wyzwaniom biznesowym. Klient i bycie blisko klienta jest jednym z filarów naszej kultury.

Ludzie kluczem do sukcesu

Podczas ostatniego badania unikatowych wartości naszej marki (Employer Value Proposition) pracownicy wskazali innowacyjność, szacunek i pasję jako hasła najbardziej kojarzące się im z Saint‑Gobain. To jest najlepsze podsumowanie efektów budowania przyjaznej kultury, dobrej atmosfery i sprzyjających warunków pracy. Saint‑Gobain ma kodeks wartości („Pryncypia Zachowania i Postępowania”) i zachowań („Postawy Saint‑Gobain”), wśród których ważne miejsce zajmuje różnorodność. Grupa jest sygnatariuszem Karty Różnorodności i regularnie organizuje obchody dnia różnorodności, podczas którego cieszymy się tym, jak pięknie potrafimy się od siebie różnić i jak wiele dobrego nasza różnorodność przynosi biznesowi. W Saint‑Gobain tworzymy środowisko pracy, w którym pracownicy mogą czuć, że są pod dobrą opieką – nie tylko w rozumieniu bezpieczeństwa pracy, które dla nas jest bardzo istotne, ale także w kontekście indywidualnego rozwoju.

Materiały, które zmieniają życie

Produkty Saint‑Gobain spotykamy każdego dnia. Szacuje się, że co drugi samochód w Europie wyposażono w szyby wyprodukowane właśnie przez Saint‑Gobain. Spełniają one wiele funkcji: przede wszystkim zapewniają komfort akustyczny wewnątrz pojazdu, a dzięki zastosowaniu szkła laminowanego zapewniają bezpieczeństwo w przypadku uszkodzenia. W pojazdach przyszłości przejmą jeszcze wiele innych zadań. Nasze rozwiązania są również stosowane w samolotach i pociągach. Dzięki kryształom produkowanym przez Saint‑Gobain jest możliwe skanowanie biletów przy wejściu na pokład samolotu, a w pociągach – zwłaszcza tych najszybszych – nasze szyby zapewniają komfort cieplny i akustyczny bez zniekształcania krajobrazu. Jeszcze częściej firma Saint‑Gobain jest obecna w domach i mieszkaniach, gdzie spotkamy produkty z wełny mineralnej Isover, systemy suchej zabudowy Rigips, chemię budowalną Weber, sufity akustyczne Ecophon, rury wodociągowe i kanalizacyjne PAM, okna z szybami Glassolutions. Fani sportu mogą zetknąć się z naszymi produktami na Stadionie Narodowym w Warszawie.

François‑Xavier Moser jest prezesem Grupy Saint‑Gobain w Polsce, Rumunii, Bułgarii i Turcji.

Środowisko sprzyjające rozwojowi osobistemu i zawodowemu

W nieprzewidywalnym świecie, który idealnie opisuje termin VUCA (odnoszący się do zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności), elastyczność i zdolność do innowacji należą do kluczowych elementów niezbędnych do odniesienia sukcesu. Aby pozostać liderem, Saint‑Gobain buduje wśród kolejnych pokoleń pracowników postawę opartą na chęci poszukiwania nowych dróg i odwadze do kwestionowania status quo.

Pracownicy Saint‑Gobain mają szereg możliwości rozwoju. Zaliczają się do nich m.in. szkolenia, programy e‑learningowe i webinaria, a także platformy wiedzy. Nowo mianowani menedżerowie mogą wziąć udział w programie Compass, który pomaga we właściwym zrozumieniu i wypełnianiu roli szefa. Dziesięciomiesięczny projekt jest wirtualną podróżą. Na uczestników czekają warsztaty i zadania menedżerskie, które następnie są realizowane w realnym świecie. Jest to także pełna wzajemnej inspiracji grywalizacja na platformie rozwojowej. Z kolei dla młodych osób, które mają ambicje bycia liderem, przygotowano program Young Talents. Jego uczestnicy zdobywają nowe umiejętności, realizując projekty biznesowe pod okiem doświadczonych wewnętrznych mentorów.

„Przykładamy ogromną uwagę do rozwoju naszych pracowników. Rozwój obecnych i przyszłych menedżerów ma szczególne znaczenie. Ich rola jest bardzo istotna dla firmy teraz i w przyszłości. Skuteczny menedżer jest dla pracowników inspiracją i daje możliwość samorealizacji bez obawy o krytykę czy niezrozumienie” – mówi Magdalena Piękosz, kierownik ds. zarządzania efektywnością HR i rozwoju organizacji w Saint‑Gobain.

W nieprzewidywalnym świecie, który idealnie opisuje termin VUCA, elastyczność i zdolność do innowacji należą do kluczowych elementów niezbędnych do odniesienia sukcesu.

Ponadto firma co roku organizuje „Tydzień nauki”, podczas którego pracownicy mogą korzystać z szeregu webinarów, warsztatów i spotkań rozwojowych. Nawiązaliśmy również współpracę ze środowiskiem akademickim i aktywnie uczestniczymy w rozwoju studentów. Organizujemy różne warsztaty, spotkania z ekspertami oraz program praktyk i staży. Na wybranych uczelniach działają aktywnie ambasadorzy Grupy. Saint‑Gobain regularnie gości na rozmaitych targach pracy, które odbywają się w Polsce. W tym roku będziemy obecni m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Żarach, Katowicach i Zielonej Górze.

Saint‑Gobain na świecie

Firma Saint‑Gobain od 25 lat jest jednym z największych inwestorów zagranicznych w Polsce, zatrudniając ponad 7000 osób. Saint‑Gobain tworzy, produkuje i dystrybuuje materiały i rozwiązania o kluczowym znaczeniu dla poprawy jakości życia każdego z nas i dla naszej wspólnej przyszłości. Nasze produkty można znaleźć w każdym domu i w codziennym życiu – w budynkach, środkach transportu, obiektach infrastruktury oraz w wielu zastosowaniach przemysłowych. Zapewniają one komfort, wytrzymałość i bezpieczeństwo i są odpowiedzią na wyzwania związane ze zrównoważonym budownictwem, efektywnym gospodarowaniem zasobami i zmianami klimatycznymi.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Przeczytaj komentarze ekspertów »

Kieruj swoją karierą 

Magdalena Szczęsna-Kołdras PL

Utrzymanie najzdolniejszych pracowników, wspieranie ich elastyczności i rozwijanie talentów to wyzwania tym trudniejsze, im większa złożoność organizacji.

Dbamy o każdego pracownika 

Anna Wieczorek PL

Anna Wieczorek, menedżer HR w Lidl Polska, opowiada o trendach i zmianach na rynku wynagrodzeń pracowników sieci handlowych --- i nie tylko.

Spójne doświadczenie pracowników 

Renata Prys PL, Adam Pieńkowski PL

O wizji restauracji McDonald’s oraz jej wpływie na doświadczenie pracowników opowiadają Adam Pieńkowski, prezes firmy, oraz Renata Prys, dyrektor HR.

Kultura ciągłego rozwoju 

Renata Gołębiewska PL, Anna Daszczyńska PL

Aby móc przygotować się do stawiania czoła nowym wyzwaniom, firmy muszą ciągle doskonalić umiejętności swoich zespołów.

Rozwój pracowników kluczem do sukcesu 

Maja Kwiatkowska PL, Anna Jarzębska PL

Celem wszystkich działań rozwojowych w firmie Sanofi jest stworzenie takiego środowiska pracy, w którym każdy pracownik będzie miał możliwość doskonalenia kompetencji, umiejętności i budowania ścieżki kariery.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy