X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Imponujące efekty współpracy dyrektorów marketingu i informatyki

PREMIUM

(Nr 176, październik 2017)

Kevin Boyd, Neil Morgan, Kimberly A. Whitler  · 3 min

Imponujące efekty współpracy dyrektorów marketingu i informatyki

Nie ma nic odkrywczego w stwierdzeniu, że dyrektorzy marketingu i IT zazwyczaj dość odmiennie patrzą na świat. Jakie profity może firmie przynieść współpraca między nimi?

Skoncentrowani na generowaniu popytu marketingowcy przykładają dużą wagę do szybkości działania i kreatywności, często podejmują ryzyko, aby osiągnąć śmiałe cele. Menedżerowie z pionu IT na ogół czują niechęć do ryzyka, cenią stabilność, bezpieczeństwo i dokładność. Ponieważ jednak marketing przenosi się w coraz większym stopniu na strony internetowe i urządzenia mobilne, a także do mediów społecznościowych i poczty elektronicznej, funkcje te zaczynają popadać w konflikt, częściowo wskutek zmian w zakresach władzy i dostępie do zasobów.

Oto wymowny przykład: jak prognozuje firma Gartner, w bieżącym roku po raz pierwszy dyrektorzy marketingu będą mieli do wydania na technologię więcej pieniędzy niż szefowie pionów informatycznych. „Zakresy obowiązków tych menedżerów rozmywają się, gdyż dyrektorzy IT coraz bardziej angażują się w czynności wymagające kontaktu z klientami, a dyrektorzy marketingu udzielają się bardziej niż kiedyś na polu technologii – mówi Anne Park Hopkins, była specjalistka w dziedzinie doradztwa personalnego w firmie Korn Ferry, która rekrutowała menedżerów na oba stanowiska. – Powstaje pytanie, jak zadbać o większą akceptację współodpowiedzialności za te procesy, którą ponoszą przedstawiciele obu pionów funkcyjnych, tak aby menedżerowie ci lepiej sobie radzili z rosnącą niejednoznacznością swoich funkcji”.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy