X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ilona Galińska-Białas: Plan rocznego wdrożenia zarządzania różnorodnością

PREMIUM

(Nr 121, marzec 2013)

Ilona Galińska-Białas PL  · 3 min

Decydując się na wprowadzenie kultury organizacyjnej wspierającej różnorodność, Telko Service powinna zastanowić się nad procesowym podejściem do problemu i opracowaniem spójnej strategii działania. Dzięki temu różnorodność nie będzie jedynie zapisem w wewnętrznych regulacjach, pozostając w sferze deklaracji, lecz będzie realizowana w codziennym życiu przedsiębiorstwa.

Jak zmobilizować menedżerów do poszanowania różnorodności? - komentarz nr 2

Aby zmobilizować menedżerów wysokiego i średniego szczebla do poszanowania różnorodności, Marta powinna przeprowadzić dogłębny audyt obecnej sytuacji w przedsiębiorstwie, szukając odpowiedzi na szereg kluczowych pytań, na czele z następującymi: Jaki jest stosunek kadry zarządzającej wyższego szczebla oraz pracowników do zagadnień różnorodności? Jak wygląda obecna kultura organizacyjna firmy? Do jakiego stopnia istniejące struktury i procesy sprzyjają angażowaniu pracowników w bieżące działania firmy? Znając odpowiedzi na te pytania, Marta będzie mogła przystąpić do zdefiniowania celów, do których powinna dążyć firma w ramach aktywnego wdrażania zasad przyjętych poprzez podpisanie Karty Różnorodności i tym samym dobrać odpowiednie narzędzia do ich wdrożenia. Dzięki analizie wyników audytu Marta będzie mogła określić wizję firmy w zakresie zarządzania różnorodnością – dla przykładu mogłaby zaproponować, żeby firma Telko Service została liderem w obszarze zatrudnienia kobiet w swojej branży (tj. co najmniej trzydziestoprocentowy udział kobiet wśród wszystkich zatrudnionych osób). W ślad za tak sformułowaną wizją można już zdefiniować konkretne cele, np.:

...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy