X
Następny artykuł dla Ciebie

Dynamiczne zmiany rynkowe stawiają nowe wymagania przed działami personalnymi, przekształcając je z administratora kapitałem ludzkim w partnera strategicznego dla funkcji biznesowych i zarządu. Problem w tym, że transformacja przebiega zbyt wolno, a sam HR nie ma potrzebnych w nowych realiach kompetencji i nie zawsze potrafi wytyczyć właściwy kierunek zmian.

O tym, jak powinien działać w dzisiejszych czasach dział personalny, jakich umiejętności mu brakuje i jakie nowe koncepcje dotyczące zarządzania kapitałem ludzkim warto wprowadzić do firm, rozmawiali uczestnicy debaty redakcyjnej „Harvard Business Review Polska”.

Witold Jankowski: Od pierwszego wydania „Harvard Business Review Polska” w 2003 roku często słyszymy od prezesów, że najważniejsi w ich firmach są ludzie. Równocześnie menedżerowie HR narzekają, że szefowie nie traktują ich poważnie. Dziś prezesi nadal mówią, że pracownicy są bardzo ważni, choć wyraźnie widać, że nie słuchają z wystarczającą uwagą dyrektorów personalnych przy podejmowaniu strategicznych decyzji. Jak przełamać ten impas? Co ma zrobić HR, żeby stać się partnerem strategicznym dla zarządu, skoro to właśnie jakość kapitału ludzkiego jest jednym z kluczowych czynników wpływających na konkurencyjność firmy?

Katarzyna Dyłożyńska: Uważam, że funkcja HR jest dziś bardziej potrzebna niż kiedykolwiek. Nie trzeba nic burzyć, aby zbudować coś, co może lepiej działać, tym bardziej że sytuacja się poprawia – prezesi mają coraz większe zaufanie do działu personalnego i coraz więcej decyzji pozostaje w naszych rękach. HR staje się nieodzownym partnerem dla zarządów, o ile naprawdę rozumie biznes swojej organizacji, a menedżerowie funkcji biznesowych rozumieją HR.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy