X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Dziś w świecie Zachodu panuje kultura szczęścia, ale nie zawsze tak było. Dopiero w XVIII wieku ideały Oświecenia wprowadziły koncepcję, że szczęście jest godnym celem życia uczciwego człowieka. Od tamtej pory dążenie do szczęścia stawało się coraz silniejsze i ogarniało wszystkie aspekty naszego działania, od religii przez politykę po życie zawodowe i rodzinne.

Warto prześledzić stopniowe wchodzenie imperatywu szczęścia w nasze życie, aby sobie przypomnieć, że współczesne wartości nie są niezmiennym elementem kondycji ludzkiej. Kultura odzwierciedla nasze wybory, a nowe wybory mogą spowodować jej zmianę.

Ważne jest też, aby zdać sobie sprawę, że każdy wybór społeczny ma zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Kiedy ludzie uznają, że celem życia jest szczęście, zaczynają myśleć, że powinni unikać smutku i niezadowolenia – w sobie samym, w rodzinie i w miejscu pracy. Niepokoimy się, gdy nie odczuwamy ekstatycznej radości, i jesteśmy skłonni doszukiwać się w takim stanie rzeczy objawów choroby. Z tego powodu wiele osób dokonuje wyborów, które wcale im nie służą, a nawet, paradoksalnie, jeszcze bardziej je unieszczęśliwiają.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy