X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Firmy gromadzą ogromne ilości danych o klientach. Jednak zazwyczaj nie prowadzą otwartej polityki dotyczącej pozyskiwanych, a często również odsprzedawanych, informacji, to zaś niepokoi klientów. Autorzy artykułu omawiają wyniki ankiety z udziałem 900 osób z pięciu państw, której przedmiotem było nastawienie konsumentów do kwestii ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych. Z ankiety wynika, że wartość, jaką konsumenci przypisują różnym danym, zależy w ogromnym stopniu od tego, czego one dotyczą i do czego są używane. Wartość przypisywana danym zwiększa się w miarę wzrostu ich wrażliwości i zakresu tematycznego z poziomu podstawowych danych przekazywanych w sposób dobrowolny do poziomu szczegółowych informacji uzyskiwanych przy użyciu metod analitycznych. Jeśli dane zostaną użyte do ulepszenia produktu, konsumenci zazwyczaj uważają, że samo ulepszenie nadaje tej wymianie uczciwy charakter, ale oczekują wyraźnie więcej w zamian za dane służące tworzeniu zindywidualizowanych przekazów marketingowych, a najwięcej za dane sprzedawane zewnętrznej organizacji. Aby zdobyć zaufanie klientów, firmy muszą gromadzić dane w przejrzysty sposób i w rewanżu dostarczać klientom korzyści.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Allison Schoop

Zastępca dyrektora ds. strategii w firmie frog.

Theodore Forbath

Globalny wiceprezes ds. cyfrowej transformacji w firmie Cognizant.

Timothy Morey

Wiceprezes do spraw strategii innowacyjności w firmie frog.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy