X
Następny artykuł dla Ciebie

Maszyny przestają być już tylko narzędziami, stopniowo przeobrażają się w kolegów z pracy. Ich akceptacja będzie więc wymagała od nas czegoś więcej niż tylko przyswojenia sobie nowej technologii. Pierwszym wyzwaniem będzie uświadomienie sobie, w jakich sytuacjach roboty są mądrzejsze od nas. Na przykład zjawisko nazywane „unikaniem algorytmów” sprawia, że ludzie przedkładają ludzki osąd nad wybory maszyn, co może prowadzić do podejmowania gorszych decyzji. W takiej sytuacji podstawowym zadaniem menedżerów będzie pomoc podwładnym w nabraniu zaufania do maszyn. Aby zachęcić ludzi do tego, aby zaufali myślącym urządzeniom, należy w większym stopniu uczłowieczyć maszyny. Naukowcy z Carnegie Mellon University nadali robotowi Snackbot bardziej ludzki charakter. Pracownicy firmy, w której testowano robota, nawiązywali z nim rozmowę i byli wobec niego uprzejmi. Jednak takie podejście może spowodować, że będziemy pokładali zbyt dużą wiarę w zdolności maszyn. Forma współpracy z myślącymi urządzeniami będzie zależała od wykonywanych przez nas zadań, sposobu ich zdefiniowania i konstrukcji owych urządzeń. Okazuje się, że w odpowiednich warunkach ludzie stają się zaskakująco otwarci na kolegów roboty.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy