X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Masz złe relacje z przełożonym? Zanim zdecydujesz się odejść z firmy, wypróbuj inne sposoby radzenia sobie z tym problemem.

Praca w jednej z najlepszych firm branży zaawansowanych technologii była dla Stacey(1) przyjemnością. I pewnie by nią pozostała, gdyby jej przełożony nie odszedł do innej organizacji. Nowy szef Stacey, Peter, sprawiał wrażenie, jakby nie przepadał za zespołem odziedziczonym po poprzedniku; nie lubił, ogólnie rzecz biorąc, nikogo, niezależnie od indywidualnych czy zespołowych wyników pracy. Wyniosły, drobiazgowy, ze skłonnością do mikrozarządzania, a przy tym skory do utrącania każdego projektu, który nie był jego pomysłem. Już w pierwszym roku rządów usunął z zespołu wiele koleżanek i kolegów Stacey.

Początkowo, chcąc pozyskać zaufanie i szacunek nowego szefa, bohaterka tej historii prosiła go o ocenę pracy, porady i wskazówki. Jej starania pozostały jednak bez odpowiedzi. Mimo szczerych chęci i ogromnych wysiłków Stacey nie udało się przełamać bariery obojętności w relacjach z Peterem. Co gorsza, gdy po kilku miesiącach postanowiła wreszcie porozmawiać o swoich problemach z działem personalnym, nie uzyskała nic poza wyrazami ubolewania i współczucia. Kierownictwo uznało, że skoro wyniki działu Petera nie pogorszyły się i nikt inny się na niego nie skarżył, nie ma powodu go upominać czy karać.

Stacey nie potrafiła udawać, że problem nie istnieje, nie była też w stanie naprawić relacji z Peterem. Czuła się bezsilna, coraz bardziej zestresowana, przygnębiona i niezdolna do pracy tak wydajnej jak kiedyś. Z obawą myślała o jedynym możliwym rozwiązaniu – odejściu z firmy, którą wciąż bardzo ceniła.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy