X
Następny artykuł dla Ciebie

Czy rzeczywiście powinniśmy ignorować uczucia, jakich doświadczamy podczas negocjacji?

Negocjacjom towarzyszą silne emocje. Ich opanowanie nie zawsze się udaje, a nierzadko zdarza się, że dochodzi wręcz do wybuchu. Tak właśnie stało się w 2011 roku podczas negocjacji warunków sprzedaży kamienicy w nowojorskiej dzielnicy Greenwich Village. Transakcja na kwotę trzech milionów dolarów omal nie doszła do skutku z powodu sporu o starą pralkę, którą sprzedający usunęli z budynku dwa dni przed ostatecznym zakończeniem negocjacji, odmówili też kupna nowej. W artykule na łamach „New York Timesa” Stephen Raphael, prawnik reprezentujący właścicieli, przyznał, że w zasadzie nie było o co kruszyć kopii, „ponieważ jednak nabywcy, wielokrotnie naciskani przez właścicieli, poszli na ustępstwa i zgodzili się podnieść oferowaną kwotę, incydent z pralką utwierdził ich w przekonaniu, że miarka się przebrała”.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Julianna Pillemer

jest doktorantką w Wharton School (University of Pennsylvania).

Kimberlyn Leary

jest profesorem nadzwyczajnym psychologii i psychiatrii w Harvard Medical School, pełni funkcję głównego psychologa w Cambridge Health Allience.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy