Kryzys zaufania

X
Następny artykuł dla ciebie

Gdy innowacyjność nie idzie w parze z zaufaniem

PREMIUM

Robert Hurley

Szybkie wprowadzenie produktu na rynek może mieć poważne konsekwencje. Tak było w przypadku Rock ‘n Play.

W 2009 roku, gdy na rynek trafił produkt Rock ‘n Play Sleeper – działający jak kołyska leżaczek dla niemowląt – jego producent, firma Fisher‑Price i jej spółka matka Mattel znajdowały się pod presją, aby odwrócić utrzymujący się spadkowy trend notowań giełdowych. Rock ‘n Play odniósł sukces: do końca 2009 roku firma sprzedała 4,7 miliona sztuk tego produktu, czyli więcej niż jedną sztukę na każde dziesięcioro dzieci urodzonych w Stanach Zjednoczonych od czasu jego rynkowego debiutu.

Dzisiaj wiemy, że firma drogo zapłaciła za ten sukces: od 2009 roku leżaczek Rock ‘n Play połączono ze śmiercią 32 niemowląt. Początkowo firma Fisher‑Price twierdziła, że zgony te nastąpiły, ponieważ rodzice nieumiejętnie przypinali dzieci do leżaczka. Jednak 5 kwietnia 2019 roku, mniej więcej po czterech latach od pierwszego zgonu, który regulatorzy z czasem powiązali z produktem Rock ‘n Play, firma wydała wspólnie z Amerykańską Komisją do spraw Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich (U.S. Consumer Product Safety Commission) ostrzeżenie, że w leżaczku nie należy umieszczać dzieci, które potrafią się już przewracać na brzuszek. Próbując uspokoić klientów, firma opublikowała oświadczenie, w którym stwierdziła: „Od prawie 90 lat kolejne pokolenia rodziców ufają nam, jeśli chodzi o bezpieczeństwo naszych produktów dla dzieci... Firma Fisher‑Price i wszyscy jej pracownicy poważnie traktują odpowiedzialność wynikającą z tego, że jesteśmy częścią waszych rodzin i robimy wszystko, aby zasłużyć na to zaufanie każdego dnia”. Ostatecznie 12 kwietnia, pod wpływem dodatkowych nacisków ze strony Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej (American Academy of Pediatrics) i organizacji Consumer Reports, firma ogłosiła całkowite wycofanie produktu z rynku.

...

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Robert Hurley

Profesor przywództwa w Gabelli School of Business (Fordham University), współpracownik Ethical Systems.org. Prowadzi szkolenia dla menedżerów wyższego szczebla i jako konsultant pomaga firmom na całym świecie w budowaniu organizacji, które cechuje wysoka efektywność i wysoki poziom zaufania.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy