Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Firmy mają dostęp do szkoleń, reszta zależy od nich samych

Premium

· · 3 min
Firmy mają dostęp do szkoleń, reszta zależy od nich samych

Coraz szybciej zmieniające się środowisko biznesowe, mocno zakotwiczone w znanym już świecie VUCA, wymaga od firm, by stale rozwijały umiejętności pracowników. Na szczęście rynek szkoleń oferuje bardzo zaawansowane rozwiązania, jednak organizacje wciąż mogą napotykać bariery – największą z nich jest nieodpowiednia kultura.

Nowa rzeczywistość wymaga od menedżerów szybkiego podejmowania decyzji i zdobywania potrzebnych informacji. To jednak jest szczególnie trudne, gdy ze wszystkich stron zalewają nas dane, których nie jesteśmy w stanie sprawdzić, i wiedza pochodząca z wątpliwych źródeł. Dlatego organizacje poszukują przede wszystkim sprawdzonych rozwiązań szkoleniowych i coachingowych. W zmiennym i niepewnym świecie indywidualna odpowiedzialność, własna inicjatywa, zaangażowanie, wiedza i samoświadomość stają się coraz bardziej istotne dla sukcesu. Umiejętności określane jako „twarde” lub „techniczne” wciąż pozostają ważne, ale coraz rzadziej wystarczą do osiągnięcia sukcesu. Konieczna jest otwartość na rozwój i doskonalenie, a także umiejętność wyciągania wniosków dla siebie i firmy.

Nowoczesne przywództwo to nie tylko umiejętność motywowania pracowników do działania. »

Znakiem czasów jest to, że organizacje szkolą pracowników z niemal każdego poziomu. Odbiorcami usług szkoleniowych stają się więc menedżerowie średniego i wysokiego szczebla, a także pracownicy na stanowiskach specjalistycznych i asystenckich. Każda z tych grup zawodowych mierzy się bowiem z innymi wyzwaniami, tematycznie ich potrzeby nie są jednak bardzo odległe. Czasami wiedzę, którą dostarcza się na sam szczyt organizacji, przekazuje się na sam dół, by ludzie mogli rozmawiać jednym językiem, potrafili stworzyć wspólną nomenklaturę w obrębie wyzwań, jakim muszą sprostać.

...

Zostało 56% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Maria Mycielska

Konsultant i ekspert w obszarze zarządzania kultura organizacyjną, ICAN Institute.

Dominika Krysińska

Dyrektor Executive Education, ICAN Institute.

Polecane artykuły

Polecane artykuły