X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Moim ulubionym dniem w trakcie semestru jest zdecydowanie ten, kiedy przeprowadzam ze studentami kursu MBA ćwiczenie o nazwie „Dotrzymanie umowy” (Honoring the Contract).

Przydzielam studentom partnerów i każdy z nich dostaje do przeczytania inny opis trudnej (fikcyjnej) relacji między dostawcą (producentem podzespołów komputerowych) a klientem (start‑upem oferującym wyszukiwarkę internetową). Studenci dowiadują się, że osiem miesięcy wcześniej strony podpisały szczegółowy kontrakt, ale teraz nie zgadzają się co do kilku jego zapisów (wolumenu sprzedaży, ceny, niezawodności produktu i specyfikacji dotyczącej zużycia energii). Każdy wciela się w rolę klienta lub dostawcy i otrzymuje poufne informacje o sytuacji finansowej swojej firmy i jej strategii. Następnie każda para ma za zadanie renegocjować warunki umowy, co może doprowadzić do zmian w kontrakcie, jego rozwiązania lub kosztownego procesu sądowego.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Alison Wood Brooks

Adiunkt w Harvard Business School.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy