X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Eksperymenty biznesowe wymagają dyscypliny

PREMIUM

(Nr 149-150, lipiec - sierpień 2015)

Stefan Thomke, Jim Manzi  · 19 min

Eksperymenty biznesowe wymagają dyscypliny

Menedżerowie mogą jednak sprawdzić, czy nowy produkt lub nowe przedsięwzięcie odniesie sukces, jeśli poddadzą je rygorystycznym testom. Spójrzmy na to w ten sposób: firma farmaceutyczna nigdy nie wprowadziłaby na rynek leku, którego wcześniej nie poddałaby wielu eksperymentom opartym na uznanych procedurach naukowych. Amerykański Urząd do spraw Żywności i Leków (Food and Drug Administration – FDA) wymaga bowiem przeprowadzenia szeroko zakrojonych badań klinicznych. Tymczasem nie robi tego wiele firm planujących wdrożenie nowego modelu biznesowego lub innego nowatorskiego konceptu. Gdyby sieć J.C. Penney przetestowała w kompleksowy sposób zmiany proponowane przez nowego prezesa, być może odkryłaby, że klienci je odrzucą.

Dlaczego większość firm nie testuje w rygorystyczny sposób ryzykownych programów restrukturyzacyjnych ani kosztownych ofert rynkowych? Otóż dlatego, że nie palą się one do finansowania odpowiednich eksperymentów biznesowych i mają poważne trudności z ich przeprowadzeniem...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy