X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Druga szansa, aby zrobić dobre wrażenie

PREMIUM

(Nr 153, listopad 2015)

Heidi Grant Halvorson  · 9 min

Druga szansa, aby zrobić dobre wrażenie

Człowiek, który spotyka nas po raz pierwszy – i później ocenia ponownie – najczęściej spogląda na nas przez kilka różnych soczewek: soczewkę zaufania, aby sprawdzić, czy jesteśmy jego przyjacielem czy wrogiem; soczewkę władzy, aby ocenić naszą przydatność; oraz soczewkę ego, aby potwierdzić subiektywnie odczuwaną wyższość. Halvorson podpowiada, jak wykorzystać te informacje, aby pokazywać się od jak najlepszej strony. Jeśli chcemy, aby nam zaufano, powinniśmy emanować serdecznością i wykazywać się kompetencjami. Pragnąc zdobyć sympatię kogoś dysponującego większą władzą, musimy udowodnić, że jesteśmy przydatni do realizacji jego celów. Chcąc natomiast dobrze wyglądać przez soczewkę cudzego ego, powinniśmy być skromni i otwarci na innych. Aby zatrzeć złe pierwsze wrażenie, możesz uzupełnić te strategie o inne zachowania, które sprawią, że ludzie będą chcieli zweryfikować opinię na twój temat.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy