X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Dominik Małgowski: Rynki arabskie należą do bardzo wymagających

PREMIUM

(Nr 177, listopad 2017)

Dominik Małgowski PL  · 3 min

Dominik Małgowski: Rynki arabskie należą do bardzo wymagających

Przedstawiciele firmy Hebet powinni poprzedzić swoje plany ekspansji decyzją, w jaki sposób i w jakim zakresie chcą wejść na rynki arabskie. Czy interesuje ich eksport i praca z lokalnymi dystrybutorami czy też bezpośrednia obecność poprzez oddział firmy lub spółkę córkę.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Jak wejść na rynek odległy kulturowo 

Michał Guzek PL, Paweł Górecki PL

Dubaj, choć odległy geograficznie i kulturowo, może okazać się wielką szansą dla polskiej firmy Hebert.

W pierwszym przypadku oczywiście ograniczają koszty związane z wprowadzeniem swoich produktów na rynek oraz zdają się na firmy, które znają już lokalne rynki i potrafią się na nich poruszać. Firma musi się jednak liczyć z mniejszą kontrolą, zależnością od dystrybutora i silną presją cenową. Dystrybutorzy na rynkach arabskich są trudnymi partnerami. Z reguły oczekują bardzo wysokich rabatów, wyłączności, szerokiego wsparcia. Jednocześnie trudno od nich wyegzekwować postępowanie zgodne z polityką firmy czy kontrolować ich działania.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy