X
Następny artykuł dla ciebie

„Jak mógłbym znaleźć innowacyjnych ludzi dla firmy? I jak ja sam mogę stać się bardziej innowacyjny?”. Oto pytania nurtujące większość menedżerów wyższego szczebla, którzy rozumieją, że umiejętność wprowadzania innowacji jest „sekretną przyprawą” decydującą o sukcesie firmy. Być może z tego właśnie powodu podziw większości z nas wzbudzają tacy przedsiębiorcy wizjonerzy, jak: Steve Jobs z Apple'a, Jeff Bezos z Amazonu, Pierre Omidyar z eBaya i A.G. Lafley z Procter & Gamble. Skąd oni biorą nowe, przełomowe pomysły?

Autorzy artykułu ujawniają, co różni innowacyjnych przedsiębiorców od typowych menedżerów. W swoim badaniu udowodnili, że tych najbardziej innowacyjnych wyróżnia posiadanie pięciu „umiejętności odkrywczych”: Budowanie skojarzeń pomaga im odkrywać nowe kierunki przez łączenie ze sobą pozornie niepowiązanych pytań, problemów i idei. Zadawanie prowokacyjnych pytań umożliwia zerwanie ze status quo i analizowanie nowych pomysłów. Obserwowanie polega na tym, że innowatorzy bez ustanku i uważnie rozglądają się za drobnymi szczegółami behawioralnymi - w zachowaniach klientów, dostawców i innych podmiotów - dzięki czemu poznają nowe sposoby działania. Eksperymentując, systematycznie zdobywają nowe doświadczenia i eksplorują świat. Natomiast poprzez networking gromadzą diametralnie odmienne punkty widzenia, kontaktując się z wieloma osobami z rozmaitych środowisk.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Hal B. Gregersen

Hal B. Gregersen jest profesorem przywództwa w Insead w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Fontainebleau we Francji.

Jeffrey H. Dyer

Profesor strategii w katedrze Horace Pratt Beesley w Marriott School of Management na Brigham Young University oraz pracownik naukowy w Wharton School of Pennsylvania.

Clayton M. Christensen

Profesor zarządzania w Harvard Business School w Bostonie. 

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy