X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Dlaczego tak wiele start‑upów, które wydają się mieć wszystko, czego im potrzeba (klientów, pieniądze, obiecujące perspektywy), kończy swój żywot? Jeśli zapytacie o to inwestora z branży venture capital (VC), wówczas prawdopodobnie usłyszycie, że trapią je problemy z powiększaniem skali działalności.

Co to jednak oznacza? Inwestorzy VC przez owo powiększanie skali rozumieją na ogół potrzebę profesjonalizacji firmy” i „sprowadzenia do niej ludzi dojrzałych i doświadczonych”. Są to jednak uproszczone recepty – słabe substytuty istotnych zmian, które muszą nastąpić. W dzisiejszych czasach start‑upy rozwijają się tak szybko, że trudno im skorygować kurs, gdy już dostrzegą popełnione błędy. Mogą jednak poprawić widoki na przyszłość, rozumiejąc mechanizmy efektywnego zwiększania skali działania, zanim będzie za późno.

Inwestor VC Ben Horowitz porównuje ten proces do „czarnej magii”. Wspólnie z innymi ekspertami z branży przedstawił praktyczne pomysły na jego demistyfikację, ale start‑upom nadal brakuje przekonującego wzorca transformacji w dojrzałą organizację. Taki wzorzec przedstawiamy w niniejszym artykule. Czerpiąc z własnych rozbudowanych studiów nad rozwojem dynamicznych firm oraz z trwających od 75 lat badań dotyczących funkcjonowania organizacji, w wyodrębniliśmy cztery najważniejsze działania niezbędne do pomyślnego zwiększenia skali działalności.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Alicia DeSantola

Doktorantka w programie Organizational Behavior Harvard University.

Ranjay Gulati

Profesor Harvard Business School. Doradza kierownictwu General Electric w dziedzinie marketingu i tworzenia strategii.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy