X
Następny artykuł dla Ciebie

Wszyscy twierdzą, że jeśli organizacje chcą zachować konkurencyjność, muszą każdego dnia uczyć się i doskonalić. Ale nawet przedsiębiorstwa powszechnie podziwiane za zaangażowanie w ideę nieustającego rozwoju nie zawsze stosują ją w praktyce.

Za przykład może posłużyć Toyota. Ciągłe doskonalenie jest jednym z filarów sławetnej filozofii biznesowej tego koncernu. Po tym, jak pod koniec 2009 roku poważne problemy spowodowały wycofanie z dróg na całym świecie 9 milionów pojazdów, liderzy Toyoty przyznali, że ich dążenie do zajęcia pozycji największego światowego producenta samochodów przytłumiło pasję do uczenia się.

Dlaczego osiągnięcie statusu organizacji uczącej się, a potem utrzymanie go, przychodzi firmom z takim trudem? Po przeprowadzeniu w ciągu ostatniego dziesięciolecia wielu badań z uwzględnieniem znacznej liczby sektorów doszliśmy do wniosku, że zakorzenione w nas uprzedzenia sprawiają, że zbyt mocno koncentrujemy się na sukcesie, za szybko przechodzimy do działania, za bardzo próbujemy dopasować się do otoczenia i nadmiernie polegamy na zdaniu ekspertów. W artykule opisujemy, w jaki sposób te skłonności przeszkadzają w procesie uczenia się, a także jak z nimi walczyć.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy