X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Ani wspaniałe przywództwo, ani genialna strategia nie mają znaczenia, gdy brakuje doskonałości operacyjnej.

Na studiach MBA studenci dowiadują się, że firma nie może opierać walki konkurencyjnej na doskonałości wewnętrznych kompetencji menedżerskich, ponieważ zbyt łatwo można je kopiować. W konkurencyjnym świecie biznesu efektywność operacyjna – czyli wyjątkowo skuteczne robienie tego samego, co robią inne firmy – podobno nie zapewnia trwałej przewagi. Panuje powszechne przekonanie, że aby utrzymać się na czele stawki, przedsiębiorstwo musi zająć wyjątkową pozycję strategiczną, czyli robić coś innego niż rywale. I na tym powinni koncentrować uwagę najwyżsi przywódcy, pozostawiając liderom średniego i niższego szczebla techniczne aspekty zarządzania organizacją i realizowania planów.

Michael Porter opisał różnicę między strategią a efektywnością operacyjną w artykule What Is Strategy?, opublikowanym na łamach HBR w 1996 roku (Czym jest strategia?, HBRP, lipiec–sierpień 2005). Porterowska analiza strategii i roli stratega zasłużenie wywarła silny wpływ na świat biznesu, ale nasze badania pokazują, że proste kompetencje w dziedzinie zarządzania są ważniejsze – i trudniejsze do naśladowania – niż twierdził jej autor.

Zarządzanie zespołami bez tajemnic »

HBRP Excellence „Zarządzanie zespołami” - ebook 

Jeśli wiesz, że perfekcyjne opanowanie sztuki zarządzania zespołem to cecha wyróżniająca doskonałych przywódców, na pewno szukasz niezawodnych narzędzi, które pomogą Ci w osiągnięciu tego celu.
HBRP Excellence o zarządzaniu zespołem dostarczy Ci właśnie tego, czego potrzebujesz - praktycznej wiedzy, która sprawi, że Twój zespół będzie osiągał szczyty swoich możliwości!

Jeśli spojrzeć na dane, staje się jasne, że nie można traktować podstawowych praktyk zarządzania jako czegoś oczywistego. Firmy różnią się skutecznością wykonywania podstawowych zadań, takich jak określanie celów i kształcenie utalentowanych pracowników, a różnice te mają znaczenie. Przedsiębiorstwa z wydolnymi procesami zarządzania osiągają znacznie lepsze wyniki mierzone ogólnymi miernikami, takimi jak wydajność, rentowność, tempo rozwoju oraz długowieczność firmy. Ponadto różnice w jakości i efektywności tych procesów długo się utrzymują, co pokazuje, że nie tak łatwo naśladować kompetentnych menedżerów.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Najczęstsze grzechy menedżerów »

7 grzechów głównych zarządzania 

Julian Birkinshaw

Każdy zna choćby jednego złego menedżera. Może to być ambitny karierowicz albo szef pozbawiony kompetencji.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy