X
Następny artykuł dla Ciebie

Twórca teorii przełomów rynkowych Clayton Christensen i dwaj inni autorzy prostują błędne przekonania dotyczące tej teorii i zastanawiają się nad jej użytecznością. Objaśniają, na czym polega klasyczny przełom rynkowy – małe przedsiębiorstwo zabiega o niezagospodarowane segmenty klientów przy użyciu nowatorskiego, ale skromnego rozwiązania i stopniowo wchodzi w górne segmenty rynku, aby rzucić wyzwanie branżowym liderom. Autorzy zaznaczają, że firma Uber nie jest sprawcą przełomu rynkowego. Wyjaśniają, że jeśli menedżerowie nie zrozumieją teorii przełomów rynkowych lub nie wyciągną z niej prawidłowych wniosków, mogą dokonać niewłaściwych wyborów strategicznych. Powszechne błędy polegają na tym, że menedżerowie nie traktują przełomu jako stopniowego procesu (przez co uznane firmy mogą zignorować poważne zagrożenia) lub akceptują bez zastrzeżeń opinię: „Albo będziesz sprawcą przełomu, albo jego ofiarą” (przez co organizacje mogą narazić na szwank podstawową działalność, broniąc zdobytych pozycji przed „przełomowymi” konkurentami). Autorzy przyznają, że teoria przełomu rynkowego ma pewne ograniczenia. Są jednak przekonani, że w miarę kontynuowania badań jej zdolność do objaśniania sytuacji rynkowej może wzrosnąć.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy