X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Prezes zakładu wytwórczego Krzewiński chce postawić na zwiększenie efektywności linii produkcyjnych. Boi się jednak, że wprowadzając nowe rozwiązania z obszaru Przemysłu 4.0, napotka silny opór przed zmianą, a może nawet straci najbardziej doświadczonych pracowników. A nie zmieni przy tym swojej pozycji konkurencyjnej.

Prezes Zbigniew Krzewiński właśnie odwiózł swojego wnuka do jednego ze szczecińskich przedszkoli. Córka czasem prosiła go o pomoc, a on tak lubił jeździć swoim nowym audi A5, że w zasadzie zawsze się zgadzał. Jadąc swoim samochodem, zastanawiał się często, czy wahacze i inne elementy zawieszenia nie powstały z komponentów wytwarzanych w jego zakładzie. Od dwudziestu lat jego firma przygotowywała elementy metalowe dla branży motoryzacyjnej, a od 12 lat była podwykonawcą niemieckich koncernów z branży automotive. Jadąc do siedziby swojej firmy i jej głównych zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Stargardzie, po drodze zawsze zerkał na fabrykę konkurencji, a czasami nawet zaglądał do swoich rywali, ale zarazem sąsiadów. Ze swoim najważniejszym konkurentem Marcinem Zaborowskim znali się od 30 lat. Spotykali się nie tylko na imprezach branżowych, ale też odwiedzali się w zakładach, zerkając ukradkiem, kto jak rozwija swoją firmę. Każdy z nich wypracował swoją część rynku i konkurencja między nimi nigdy nie była ostra. Tym razem jednak prezes Krzewiński tylko przejechał obok zakładu konkurenta. Zdążył zobaczyć ciężarówkę zaparkowaną na podwórzu, z której dźwig wyładowywał nowe maszyny. Sam miał już takie od kilku miesięcy. Uśmiechnął się pod nosem, że konkurenta udało mu się nieznacznie wyprzedzić.

Biznes nie istnieje bez strategii. »

...

Przeczytaj komentarze polskich ekspertów »

Jan Nawrocki: Opracowywaniem strategii i planu operacyjnego nie może zajmować się wyłącznie prezes. 

Jan Nawrocki PL

Kwestią niezwykle ważną, która od razu rzuca się w oczy, jest możliwość znalezienia synergii pomiędzy firmami prezesa Krzewińskiego i Marcina Zaborowskiego.

Maciej Iwaniuk: Ważnym elementem wdrożeń Przemysłu 4.0 jest połączenie zmian w kilku obszarach. 

Maciej Iwaniuk PL

Spostrzeżenia prezesa Krzewińskiego są bardzo trafne. Zagadnienie Przemysłu 4.0, czy też czwartej rewolucji przemysłowej, jest o wiele szersze niż tylko aspekt technologiczny.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy