X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Ten artykuł możesz także odsłuchać!

Na całym świecie ekstremalne warunki pogodowe – huragany, śnieżyce, powodzie – występują częściej niż dotychczas, narażając firmy na poważne szkody. Które przedsiębiorstwa cierpią na tym najbardziej?

Posiłkując się danymi z Rezerwy Federalnej, naukowcy zbadali, jak radziły sobie firmy ze stanów Nowy Jork, New Jersey i Connecticut po przejściu huraganu Sandy w 2012 roku. Konkretnie rzecz biorąc, badacze przyjrzeli się, jak wiek firm i ich wielkość (mierzona liczbą zatrudnionych) korelowały z ich wynikami finansowymi w rok po przejściu kataklizmu.

Najistotniejszy wniosek z badania jest następujący: młodsze, mniejsze firmy w większym stopniu niż inne przedsiębiorstwa poniosły długotrwałe szkody pod względem zysku. Stało się tak w dużej mierze dlatego, że firmy te rzadziej posiadały polisy ubezpieczeniowe (w badanej przez nas próbie ponad 60% organizacji liczących sobie mniej niż pięć lat nie miało żadnego ubezpieczenia; niewiele firm – bez względu na ich wielkość – posiadało polisy o wartości wystarczającej do pokrycia dotkliwych strat spowodowanych huraganem). Innym powodem było to, że szkody wywołane przez huragan zmusiły wiele firm do poszukiwania zewnętrznego finansowania, a młodsze, mniejsze organizacje rzadziej miały wystarczający dostęp do kredytów. Ze względu na to, że start‑upy dysponują mniejszymi zasobami, konkludują badacze, „częściej zakładają, że nieprzewidziane zdarzenia nie będą miały miejsca”.

O badaniu

Benjamin L. Collier i in., Firm Age and Size and the Financial Management of Infrequent Shocks (dokument roboczy), National Bureau of Economic Research.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy