X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Prezes jest twarzą spółki. I chociaż można by się spodziewać, że publiczny charakter tego stanowiska będzie sprzyjał łagodzeniu wypowiedzi i zachowań prezesów, istnieje wiele przykładów ekscentrycznych poczynań bardzo znanych szefów firm. Przykładowo, Peter Thiel, prezes Paypala, dał się poznać jako orędownik inwestycji w nieśmiertelność człowieka, a Elon Musk, stojący za sterami Tesli, często mówi o zrzuceniu bomby jądrowej na Marsa. W zeszłym roku zaś podgrzał atmosferę wokół swojej osoby, paląc marihuanę podczas podcastu prowadzonego przez komika Joe Rogana.

Wielu prezesów zdaje się nie zważać na to, jak postrzega ich świat. Ale w jaki sposób wpływa to na wartość zarządzanych przez nich firm? To pytanie skłoniło nas do przeprowadzenia badania, którego wyniki ukażą się niebawem na łamach czasopisma „Academy of Management Journal”. W badaniu tym zgłębialiśmy reakcje rynków na osobowości prezesów różnych spółek. Punktem wyjścia była nasza hipoteza, że w domenie publicznej zachowania i skłonności prezesów będących twarzami kierowanych przez nich firm (na przykład w kontaktach z mediami czy analitykami rynku akcji) mogą w znaczący sposób wpływać na opinie inwestorów, a co za tym idzie – na postrzeganą wartość tych przedsiębiorstw.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Lider na miarę naszych czasów »

Jakich błędów unikać, zostając liderem? 

Constance Dierickx

Większość, bo aż 74% nowo awansowanych liderów uważa, że brakuje im przygotowania do pełnienia takiej roli, a po 18 miesiącach pracy prawie połowa z nich czuje rozczarowanie lub całkowicie się poddaje. Gdzie popełniają błąd?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Steven Boivie

Adiunkt w Mays Business School na Texas A&M University.

Gary R. Thurgood

Adiunkt na wydziale zarządzania w Huntsman School of Business na Utah State University.

Joseph S. Harrison

Adiunkt w Neeley School of Business na Texas Christian University. Ma doktorat z zarządzania strategicznego.

Michael Pfarrer

Professor w Terry College of Business na University of Georgia.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy