X
Następny artykuł dla Ciebie

Szef sprzedaży chce obniżyć cenę. Przedstawicielka agencji reklamowej – przeprowadzić nową kampanię marketingową. Tymczasem Essence of Life ciągle traci swoją pozycję.

Joanna Socha, menedżer marki polskiej firmy kosmetycznej MagicLook, nie była ostatnio w najlepszym nastroju. Sprzedaż i udziały w rynku szamponu marki Essence of Life, za który odpowiadała, ciągle spadały. Świadczyły o tym nie tylko statystyki sprzedaży, ale także to, co działo się w kanałach dystrybucji. Podczas ostatnich zakupów w hipermarkecie Joanna jak zwykle zajrzała do działu z kosmetykami oraz parafarmaceutykami… i stanęła jak wryta: zobaczyła szampon Essence of Life ustawiony na najwyższej półce, z dala od oczu przeciętnego klienta. W pobliżu, wraz z innymi odżywkami do włosów, stała odżywka Essence of Life. Aby po nie sięgnąć, typowy klient musiałby nie tylko stanąć na palcach lecz wręcz na drabinie! Ilu z nich tak naprawdę będzie gotowych to zrobić? Ilu z nich w ogóle będzie w stanie zauważyć szampony i odżywki tej marki? To była szokująca zmiana, jako że jeszcze do niedawna Essence of Life dostawała bardzo dobre miejsca na półkach we wszystkich sklepach i hipermarketach.

Kosmetyki do włosów Essence of Life trafiły na polski rynek w 1989 roku. Adresowane były do kobiet między 15. a 30. rokiem życia. Miały stylowy wizerunek, który natychmiast zdobył popularność i długo jej nie tracił. Produkty tej marki zyskały 12% rynku i przez 12 lat ich udział w zasadzie się nie zmieniał. Z biegiem czasu kilkakrotnie modyfikowano podstawowe wyroby i opakowania Essence of Life, jednakże w odbiorze klientów pozostały one takie same. A slogan: „Essence of Life – blask i szyk” nie zmienił się od pierwszego dnia. W 2001 roku rozpoczął się bardzo powolny spadek sprzedaży wyrobów tej marki, ale firma poważniej zajęła się problemem dopiero dwa lata później, kiedy menedżerem marki mianowano Joannę Sochę.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Reklama cyfrowa czy tradycyjna? »

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy