X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Czego mogą nas nauczyć marketingowcy z Chin

PREMIUM

(Nr 200, październik 2019)

Kimberly A. Whitler  · 17 min

Czego mogą nas nauczyć marketingowcy z Chin

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

W 2017 roku szybko rozwijająca się chińska marka alkoholowa Xi Jiu zamierzała przeprowadzić kampanię reklamową, aby pobudzić sprzedaż w związku ze zbliżającym się chińskim Nowym Rokiem. Gdyby Xi Jiu była dużą firmą z Zachodu, która działa na rozwiniętym rynku, menedżerowie marki zaczęliby z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem opracowywać plany kampanii – konsultując się z agencją reklamową, tworząc budżety promocji telewizyjnych, internetowych, reklamy zewnętrznej, uruchamiając kreatywne projekty i kręcąc filmy reklamowe.

Podejście firmy Xi Jiu do rodzimego rynku było jednak zupełnie inne: firma nawiązała współpracę bezpośrednio z Tencent News, najpopularniejszą aplikacją informacyjną w Chinach. Wytwórca alkoholi i firma technologiczna wyprodukowali wspólnie godzinne programy, emitowane w formule strumieniowego przekazu na żywo. W programach wystąpili znani szefowie kuchni z różnych regionów kraju, którzy tłumaczyli widzom, jak przyrządzić lokalne, wyszukane dania, łącząc je z odpowiednimi alkoholami z oferty Xi Jiu. Natywne treści reklamowe1 były eksponowane na platformach informacyjnych, społecznościowych, rozrywkowych i gamingowych firmy Tencent, a każdego dnia oglądało je na urządzeniach mobilnych ponad 1,2 miliona osób. Zamiast poświęcać całe miesiące na drobiazgowe przygotowanie kampanii, firmy Xi Jiu i Tencent wykreowały treści – wymyślając, negocjując, tworząc i emitując programy – w ciągu zaledwie pięciu dni. A w trakcie nadawania programów nie pojawiały się żadne informacje o promocjach ani o rabatach na alkohole – kampania służyła wyłącznie pogłębianiu świadomości i zainteresowania konsumentów.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak firma z Chin zawojowała świat »

Aliexpress: anatomia sukcesu [NOWOŚĆ WYDAWNICZA HBRP] 

Katarzyna Siekańska PL

Dyski twarde, karty graficzne, ubrania, sztuczne rzęsy, zabawki… Jeśli choć raz zdarzyło ci się zamówić coś za pośrednictwem Aliexpress.com, pewnie już wiesz, że to wciąga.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Kimberly A. Whitler

Adiunkt marketingu w Darden School of Business (University of Virginia). Wcześniej była menedżerką w firmie PetSmart i dyrektorem marketingu w firmie David’s Bridal and Beazer Homes.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy