X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Czasami lepiej skopiować, niż wymyślać od zera

PREMIUM

(Nr 149-150, lipiec - sierpień 2015)

Przemysław Gacek  · 8 min

Czasami lepiej skopiować, niż wymyślać od zera

Gdy w 2000 roku uruchamialiśmy serwis Pracuj.pl, ani ja, ani moi wspólnicy nie mieliśmy pieniędzy, kontaktów i unikalnych rozwiązań technicznych. Byliśmy świeżo upieczonymi absolwentami wyższych uczelni, którzy – tak jak wielu początkujących przedsiębiorców – mają pomysł na biznes, wiarę oraz mnóstwo zapału i zaangażowania. Brak środków finansowych powodował, że jedynym dostępnym dla nas kierunkiem było działanie zgodne z popularnym dziś modelem lean start‑up. Istota tego modelu polega na tym, że firmy rozpoczynające działalność poszukują modelu biznesowego, testując pomysły na żywym organizmie: wdrażają nowe produkty lub usługi przy minimalnych nakładach finansowych, wprowadzają na rynek i przebudowują ofertę na podstawie opinii klientów, nieustannie działając w trybie iteracyjnym. Postępując w ten sposób od początku działalności, przeszliśmy drogę od wydawnictwa wspartego stroną internetową do serwisu rekrutacyjnego i firmy technologicznej, nie tracąc czasu ani środków na złożone badania rynkowe, analizy czy kosztowne działania marketingowe...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy