X
Następny artykuł dla Ciebie

Czas czy pieniądze – umiesz dokonywać właściwych wyborów?

PREMIUM

(Nr 195, maj 2019)

Karen Player, Gretchen Gavett

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

W niektórych sytuacjach droga na skróty opłaca się, a w innych – zupełnie nie. Zrób poniższy test, aby przekonać się, czy potrafisz odróżnić te dwie sytuacje.

Na której stacji benzynowej zatrzymać się w drodze do domu? Czy kupić nową parę butów, czy przeznaczyć te pieniądze na pralnię? Każdego dnia podejmujemy dziesiątki decyzji. Niektóre wymagają czasu i wydają się brzemienne w skutki; inne podejmujemy w ułamku sekundy. Jednak rzadko kto zastanawia się nad tym, ile czasu i pieniędzy kosztują nas te decyzje. W jakim stopniu poniesione koszty mogą zadecydować o tym, czy poczujemy się szczęśliwi, czy nie.

Ashley Whillans z Harvard Business School wnikliwie bada tę problematykę. Do przeprowadzenia badań opracowała specjalne scenariusze. Chce w ten sposób lepiej zrozumieć, jak zachowują się ludzie, gdy muszą wybierać pomiędzy czasem a pieniędzmi.

Jak wykorzystać „personal branding”? »

KOMPENDIUM: Jak dobrze zarządzać swoją karierą 

Co sprawia, że jedni profesjonaliści bez problemu pną się po szczeblach kariery, zajmując kolejne wymarzone przez siebie stanowiska, a inni muszą dwoić się i troić, by osiągnąć założony wcześniej cel? Odpowiedź jest prosta: ci pierwsi świadomie kształtują swoją karierę (lub mają niewiarygodne szczęście). Chcesz wiedzieć, jak to robić? Podpowiemy Ci!

Zastanów się, jak postąpił(a)byś w każdej z tych sytuacji.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Odkładanie i opóźnianie »

Przestań marnować czas na telefony w pracy 

Dorie Clark

 Wkraczamy w erę w której rozmowy telefoniczne staną się w większym stopniu utrudnieniem niż pomocą.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy