X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Chwyt marketingowy czy autentyczne działanie?

PREMIUM

(Nr 76, czerwiec 2009)

Agnieszka Wilczak  · 10 min

Firmy, szukając sposobu na zbudowanie silnej pozycji konkurencyjnej i na dotarcie z ofertą do właściwych odbiorców, sięgają po złożone koncepcje i zaawansowane narzędzia marketingowe. Wszystko po to, aby zadowolić coraz bardziej wymagających konsumentów i sprostać walce konkurencyjnej. Jedną z takich koncepcji jest budowanie marki na wyrazistych wartościach podzielanych przez klienta. Warunkiem sukcesu jest tu właściwy dobór wartości – tak by miały one rzeczywiste znaczenie dla konsumentów – i ich zgodność z kształtowanym przez firmę wizerunkiem. Autentyczność i silna tożsamość marki pozwalają bowiem klientom identyfikować się z nią. Taka strategia wymaga jednak zaangażowania i wiary całej organizacji w głoszone wartości. Tylko czy każdy pracownik fast foodu uważa, że oferowane w nim jedzenie jest smaczne? Wielokrotnie wybór takiej strategii wymaga więc odpowiedzi na pytanie, czy możliwe jest oddzielenie komunikacji marketingowej od rzeczywistości organizacyjnej. Przed powyższym dylematem stanęło fikcyjne przedsiębiorstwo Browary Mazowieckie. Nowy szef marketingu stara się wdrożyć strategię autentyczności, ale napotyka opór zespołu.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 93% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy