X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

W dobie nasilającej się walki o pracownika wyróżnikiem pracodawcy na rynku coraz częściej są szkolenia. Tak uważa aż 90% respondentów biorących udział w badaniach EY Academy of Business, na podstawie których powstał raport Cała prawda o szkoleniach.

Chociaż w porównaniu z innymi krajami europejskimi Polacy stosunkowo rzadko korzystają ze szkoleń, to z raportu jasno wynika, że pracownicy bardzo doceniają możliwość zdobywania wiedzy i nowych umiejętności. Dla firm natomiast szkolenia są wydajnym narzędziem do przyciągania najlepszych i najbardziej poszukiwanych na rynku kadr. Z jednej strony szkolenia pomagają zatrzymać i rozwijać już zatrudnionych, z drugiej pozwalają wzmocnić atrakcyjność oferty dla nowych pracowników (zobacz ramkę Szkolenia a wizerunek pracodawcy).

Badanie pokazało, że największe zainteresowanie szkoleniami wykazują poszczególne działy funkcyjne. Według 36% badanych, to właśnie one podejmują ostateczną decyzję dotyczącą szkoleń dla pracowników, ponieważ najlepiej wiedzą, jakich kompetencji potrzebują ich zespoły. Drugie w kolejności są działy HR oraz szkoleniowe, które w 30% przypadków decydują o szkoleniach. W niemal co piątym (19%) przypadku o zorganizowaniu szkolenia przesądza zarząd lub właściciel firmy. Jedynie 14% ankietowanych wskazało natomiast, że ostatnie słowo pod tym względem należy do bezpośrednio zainteresowanego pracownika.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy