X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Chcesz dobrej współpracy? Naucz się akceptować konflikty i zarządzać nimi

PREMIUM

(Nr 68, październik 2008)

Jeff Weiss, Jonathan Hughes  · 18 min

Przedsiębiorstwa stosują różnorodne metody usprawnienia współpracy między różnymi częściami organizacji – międzydziałowe systemy motywacyjne, restrukturyzację, szkolenia w zakresie pracy zespołowej itp. Czasami udaje się osiągnąć pożądany efekt, najczęściej jednak metody te nie zapewniają ani całkowitej likwidacji organizacyjnych silosów, ani znaczącej poprawy współpracy.

Dlaczego? Ponieważ wysiłki większości firm koncentrują się z reguły na usunięciu symptomów, a nie na pierwotnej przyczynie braku kooperacji, jaką jest konflikt. Rzecz w tym, że dopóki między zespołami trwa spór, dopóty nie może być mowy o jakiejkolwiek współpracy. Autorzy artykułu prezentują sześć strategii efektywnego zarządzania konfliktami.

Pierwsze trzy strategie dotyczą rozstrzygania konfliktów w miejscu ich powstawania, trzy następne stosuje się w sytuacji odwołania się stron sporu do wyższej instancji (przełożonego lub menedżera wyższego szczebla). Wszystkie razem tworzą podstawę efektywnego zarządzania konfliktem – ramowy schemat postępowania, który pozwala włączyć rozstrzyganie sporów do procesu podejmowania bieżących decyzji, a tym samym usunąć bariery hamujące poziomą współpracę w skali całego przedsiębiorstwa.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Jeff Weiss

Dyrektor i wspólnik Vantage Partners, bostońskiej firmy doradczej w dziedziniezarządzania, która specjalizuje się w strategiach zawierania aliansów i zarządzaniu współpracą partnerską. 

Jonathan Hughes

Dyrektor i wspólnik Vantage Partners, bostońskiej firmy doradczej w dziedzinie zarządzania, która specjalizuje się w strategiach zawierania aliansów i zarządzaniu współpracą partnerską. 

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy