X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Celebryci rzadko są czyści jak łza

PREMIUM

(Nr 195, maj 2019)

Bob Willimas  · 3 min

Celebryci rzadko są czyści jak łza

Od ponad 20 lat Bob Williams, prezes firmy Burns Entertainment, kojarzy marki z celebrytami, którzy mają je promować (doprowadził m.in. do zatrudnienia aktorki Mili Kunis przez producenta alkoholi, firmę Jim Beam, i zawarcia przez gwiazdę NBA Stephena Curry’ego kontraktu z marką dezodorantów Degree). Niedawno Williams rozmawiał z redakcją HBR o tym, jak firmy reagują wtedy, gdy reklamujący je celebryta zostaje uwikłany w skandal. Oto zredagowane fragmenty tej rozmowy.

Jak dużym zmartwieniem dla firm są skandale z udziałem osób reklamujących ich produkty?

Dwadzieścia lat temu dałbym temu problemowi jeden punkt na 10‑punktowej skali. Dzisiaj jego ranga sięga już ośmiu punktów. Według mnie zmiana nastąpiła w 2003 roku, w którym koszykarz Kobe Bryant został oskarżony o napaść seksualną. [Od redakcji: zarzuty zostały oddalone; Bryant przeprosił publicznie za swoje zachowanie i rozwiązał problem na drodze cywilnoprawnej]. Wcześniej celebryci z najwyższej półki byli praktycznie nie do ruszenia. Po aferze z Bryantem reklamodawcy zaczęli patrzeć inaczej na kwestię rekomendowania ich produktów. W nowych kontraktach z celebrytami klauzule etyczne stały się bardzo szczegółowe (wcześniej – jeśli w ogóle istniały – miały bardzo ogólny charakter). A marki, chcąc zminimalizować własne ryzyko, zaczęły podchodzić do kwestii wyboru celebrytów z o wiele większą starannością.

CZY ZNASZ TAJEMNICZY I NIEWIDZIALNY SKŁADNIK SUKCESU FIRMY? »

Kultura firmy 

Nowy kluczowy zasób strategiczny, którym jak najszybciej musisz zacząć zarządzać.
Poznaj tajemniczy składnik sukcesu firm: wykorzystaj go w swojej organizacji, by zwiększyć jej atrakcyjność wśród klientów i pracowników. W czasach, gdy wszystko można skopiować, to dobrze zarządzana kultura organizacyjna staje się wyróżnikiem gwarantującym sukcesy.

... 

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nie ty decydujesz, kiedy nadejdzie kryzys »

Jak zachować spokój i opanowanie w czasach kryzysu 

Cara France , Mark Bonchek

Słowo „kryzys” sugeruje coś, do czego dochodzi sporadycznie. Ale dziś kryzysy są już stałym elementem rzeczywistości.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 95% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy