X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Cel marki jest sercem strategii marketingowej

PREMIUM

(Nr 202-203, grudzień 2019 - styczeń 2020)

Wojciech Kozłowski PL  · 3 min

Rozwój nowych technologii, wzrost liczebności populacji na świecie, zmiany klimatyczne oraz pojawiające się i znikające trendy sprawiają, że marketingowcy muszą tworzyć bardziej ambitne kampanie. Kreatywność i świeże spojrzenie to zdecydowanie za mało. Współcześni konsumenci oczekują, że za marką będą stać prawdziwe wartości.

Zgodnie z badaniami opisanymi w raporcie Meaningful Brands 2019 aż 77% konsumentów woli wybierać marki, które podzielają ich wartości. Jest to kluczowe zwłaszcza wśród milenialsów, którzy stawiają bardziej na przeżycia niż rzeczy doczesne, a zamiast poczucia bezpieczeństwa finansowego wolą realizować swoje pasje. Nie dziwi zatem, że dla konsumentów coraz ważniejsze są takie wymiary życia, jak: grono zaufanych ludzi, którzy naprawdę się o nas troszczą (47%), radość z małych rzeczy (37%) czy dobra forma fizyczna (37%).

Marki pragnące na stałe przywiązać do siebie konsumentów lub utrzymać wzrost powinny mieć zatem cel, który będzie je definiował w oczach społeczeństwa. Określając cel marki (brand purpose), powinniśmy udzielić sobie odpowiedzi na trzy pytania: „Dlaczego?” – czyli czym jest marka jako firma i dlaczego istnieje; „Po co?” – czyli jakie korzyści marka może przynieść światu; „W którą stronę?” – jaki jest motywator marki do działania, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

...

To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Uczyń cel podstawą strategii 

Charles Dhanaraj , Ivy Buche , Thomas Malnight

To dobry sposób na przedefiniowanie działalności firmy i modyfikację jej propozycji wartości.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy