X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Zgodnie z szeroko rozpowszechnionym stereotypem wybitni prezesi są ekstrawertyczni, przebojowi i nie boją się ryzyka. Czy to jednak prawda? Jakie cechy rzeczywiście odróżniają prezesów od innych menedżerów wyższego szczebla? I co najważniejsze, czym charakteryzują się prezesi odnoszący prawdziwe sukcesy w przeciwieństwie do pozostałych? Na temat prezesów oraz atrybutów, które zapewniają im powodzenie, krąży wiele domysłów i mitów. Na czym więc powinna skupiać się firma, kiedy zatrudnia nowego CEO?

Pytanie to nigdy nie było ważniejsze niż dziś, kiedy rynki gwałtownie się zmieniają i praktycznie każde przedsiębiorstwo czeka cyfrowa rewolucja. Firma doradcza Russell Reynolds Associates we współpracy z międzynarodowym liderem w dziedzinie oceny osobowości Hogan Assessment Systems przeprowadziła projekt badawczy, którego celem było oddzielenie mitów od rzeczywistości i wyodrębnienie głównych cech przywódczych mających wymierny wpływ na rozwój organizacji. Wyniki wskazują, że najlepszych na świecie prezesów – bardziej niż tradycyjnie przypisywane im cechy, takie jak ekstrawertyzm i przebojowość – wyróżniają zaangażowanie, umiejętność określania priorytetów i koncentrowania się na meritum oraz świadomość ograniczeń własnej wiedzy (jak również skuteczne wykorzystywanie wiedzy innych ludzi).

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak zostać pracownikiem dobrego szefa? »

Zapewnij sobie świetnego pierwszego szefa 

Priscilla Claman

Trudniejsze od znalezienia pierwszej pracy jest znalezienie szefa, który pozwoli ci rozwinąć skrzydła. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy