X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Budowanie silnego zespołu metodą pracy na próbę

PREMIUM

(Nr 144, luty 2015)

Matt Mullenweg  · 10 min

Budowanie silnego zespołu metodą pracy na próbę

W pierwszych latach działalności firma Automattic rekrutowała pracowników, przeprowadzając tradycyjne analizy życiorysów i rozmowy kwalifikacyjne. Z czasem jednak Mullenweg postanowił skupić się na sprawdzaniu ludzi w działaniu. Kandydaci, którzy dochodzą do tego etapu procesu rekrutacyjnego, przez kilka tygodni pracują odpłatnie nad firmowymi projektami.

Firma Automattic zatrudnia 230 osób. Mamy oddziały w 170 miastach świata. Chociaż w San Francisco utrzymujemy biuro, które funkcjonuje jako centrum coworkingowe (1), większość personelu pracuje poza centralą. Niektórzy są wręcz „nomadami” podróżującymi z miejsca na miejsce – dziś śpią tu, a jutro gdzie indziej.

Mogłoby się wydawać, że jest to prosta droga do katastrofy – model zwiastujący niską wydajność, słabe zarządzanie i nadużycia. Tymczasem Automattic jest rentowny i szybko się rozwija. Ewidentnie sprzyja temu trendowi proces rekrutacji. Polega on na tym, że jego kandydaci wykonują prawdziwe obowiązki zawodowe i nawiązują relacje z potencjalnymi współpracownikami. To dzięki niemu podejmujemy mądrzejsze decyzje rekrutacyjne i na dłużej zatrzymujemy dobrych pracowników, zmniejszyliśmy też liczbę wypowiedzeń i wskaźnik rotacji personelu. W czym tkwi tajemnica naszego sukcesu? W zlecaniu pracy na próbę (tryouts).

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy