X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Bogdan Zmyślony: Potrzebny jest trzeci kandydat

PREMIUM

(Nr 185-186, lipiec - sierpień 2018)

Bogdan Zmyślony  · 2 min

Bogdan Zmyślony: Potrzebny jest trzeci kandydat

Jak na międzynarodową korporację, firma Vulcanal postąpiła dość lekkomyślnie, nie przygotowując się odpowiednio wcześniej do odejścia Karola Szynkiewicza ze stanowiska dyrektora polskiego oddziału. Nie była to przecież sytuacja nagła i można było odpowiednio wcześniej przewidzieć, że zbliża się chwila, kiedy będzie trzeba znaleźć nową osobę, która pokieruje ważnym przecież oddziałem międzynarodowego przedsiębiorstwa produkcyjnego.

Na tego typu postawę może pozwolić sobie niewielka firma, ale już nie producent części samochodowych, które można znaleźć w pojazdach najbardziej liczących się marek. Ostatecznie Franz Gerl znalazł się w bardzo trudnej sytuacji, w której stanął przed wyborem między kandydatem wychowanym przez firmę, ale bez ważnych kompetencji menedżerskich, oraz kandydatką z kwalifikacjami menedżerskimi, ale za to bez jakiejkolwiek znajomości branży. Aby znaleźć wyjście z tego dylematu, koniecznie należy dokładnie przyjrzeć się obojgu kandydatom.

PRZECZYTAJ Case study: Rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna? »

Awans wewnętrzny czy kandydat spoza branży 

Mateusz Żurawik PL, Gianpiero Petriglieri

Case study: Globalny producent części samochodowych Vulcanal musi wyłonić nowego szefa polskiego oddziału.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Komentarz prezesa zarządu MRC Group »

Jan Juliusz Kluk: Warto mieć plan sukcesji w firmie 

Jan Juliusz Kluk PL

Komentarz do case study: Vulcanal sprawia wrażenie odnoszącej sukcesy firmy, w której panuje wyjątkowo przyjazna atmosfera. Może to być sytuacja bardzo niebezpieczna, ponieważ wydaje się, że nikt w firmie nie wypatruje nadchodzących zagrożeń.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 94% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy