X
Następny artykuł dla ciebie

Błędne dane skutkują marnotrawstwem czasu, wzrostem kosztów, gorszą jakością decyzji, niezadowoleniem klientów i trudnościami z realizacją wszelkiego rodzaju strategii danych. Menedżerowie zdają sobie sprawę, że jakaś część zebranych przez nich danych zawiera błędy. Ale jak duża jest ta część?

Aby to ustalić, badacze polecili 75 menedżerom uczestniczącym w programie edukacyjnym dla kadry kierowniczej wyższego szczebla poddać analizie 100 najnowszych rekordów danych przetworzonych przez ich działy. Średnio licząc, 47% rekordów zawierało istotne błędy, a odsetek działów, które dysponowały danymi uznanymi za „nadające się do wykorzystania”, wyniósł niecałe 3%. Wynik badania był dla menedżerów szokiem i wielu z nich dokonało analizy źródłowych przyczyn tego stanu, aby zrozumieć, skąd brał się problem. Zważywszy na wysokie koszty decyzji opartych na błędnych danych, nakłady czasu i energii przeznaczane na ograniczenie częstości występowania błędów przypuszczalnie szybko się zwrócą. 

PRZECZYTAJ TAKŻE: Maksymalizacja wartości »

Błędna optyka władz korporacji 

Lynn S. Paine , Joseph L. Bower

Większość prezesów i rad nadzorczych uważa, że ich głównym celem jest maksymalizacja korzyści dla akcjonariuszy. Są w błędzie.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy