X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Peter Drucker i inni myśliciele zajmujący się tematyką przywództwa od dawna twierdzą, że liderzy powinni koncentrować się na wzmacnianiu swoich mocnych stron. Jak to robić? Eliminowanie słabości jest dość proste i oczywiste: można osiągać wyraźne postępy, szlifując i ćwicząc podstawowe techniki. Ale rozwijanie zalet to coś całkiem innego, ponieważ człowiek, który stara się częściej robić to, w czym już jest dobry, osiąga ledwie zauważalną poprawę. Jeśli jesteś ekspertem w sprawach technicznych, dalsza specjalizacja w tej dziedzinie nie sprawi, że staniesz się radykalnie lepszym przywódcą. Jeżeli jednak skorzystasz z metody nazwanej przez autorów artykułu „rozwojem nieliniowym” – podobnym do stosowanego przez sportowców treningu wielostronnego – możesz osiągać efekty w tempie wykładniczym. Na przykład twoja wiedza techniczna stanie się ważniejsza dla firmy, gdy poprawisz umiejętności komunikacji, które pozwolą ci skuteczniej objaśniać problemy techniczne szerszemu gronu odbiorców.

Autorzy artykułu, pracujący w firmie konsultingowej Zenger Folkman, prezentują podzielony na etapy proces, który pomoże rozwijającemu się liderowi poznać własne silne strony (dzięki oficjalnej lub nieformalnej ocenie 360 stopni), wybrać odpowiednie umiejętności uzupełniające (przypisane do każdej umiejętności podstawowej w liczbie nieprzekraczającej tuzina) oraz rozwijać je i w efekcie radykalnie podnieść swoje kompetencje. Aż stanie się niezastąpiony dla swojej firmy.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Scott K. Edinger

Współzałożyciel firmy Edinger Consulting Group.Autor książki The Hidden Leader: Discover and Develop Greatness Within Your Company.

Joseph Folkman

Prezes Zenger/Folkman, firmy konsultingowej specjalizującej się w rozwoju przywódców.

John H. Zenger

John H. Zenger jest prezesem firmy konsultingowej Zenger Folkman specjalizującej się w rozwoju przywódców. Jest współautorem książki The Inspiring Leader, McGraw-Hill, 2009.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy