X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Badanie danych a sztuka przekonywania

PREMIUM

(Nr 195, maj 2019)

Scott Berinato  · 17 min

Badanie danych a sztuka przekonywania

Analityka danych (data science) szybko się rozwija. W ciągu ostatnich pięciu lat przedsiębiorstwa zainwestowały miliardy dolarów, aby ich najbardziej utalentowani badacze danych mogli stworzyć warsztat pracy, zgromadzić zettabajty danych i przepuścić je przez swoje machiny dedukcyjne w celu wychwycenia klarownych sygnałów w szumie informacyjnym. Poczynione inwestycje przynoszą efekty – do pewnego stopnia. Dane zaczęły zmieniać nasz stosunek do tak różnych dziedzin, jak: tłumaczenia, handel detaliczny, opieka zdrowotna czy koszykówka.

Wraz ze wzrostem popularności analityki danych firmy ściągnęły z rynku możliwie najlepszych badaczy danych. Jednak często organizacje te nie czerpią ze swoich inicjatyw w obszarze data science takich korzyści, jakich się spodziewały. Nawet sprawnie zarządzane przedsiębiorstwa, które potrafią dobrze analizować dane, nie wykorzystują wniosków z tych analiz. Ich wysiłki ponoszą fiasko na ostatniej prostej, gdy przychodzi czas na przedstawienie zebranego materiału decydentom.

Stałe zwiększanie sprzedaży i skuteczności działań marketingowych to priorytet w każdej ambitnej firmie. »

W 2017 roku platforma Kaggle przeprowadziła ankietę, na którą odpowiedziało ponad siedem tysięcy badaczy danych. Cztery z siedmiu najczęściej wskazywanych „barier napotykanych w pracy” dotyczyły ostatniej prostej, a nie kwestii technicznych. Tymi barierami były: „brak zainteresowania kierownictwa lub wsparcia finansowego”, „brak jasnych pytań, na które trzeba odpowiedzieć”, „ignorowanie przez decydentów efektów pracy badaczy” i „konieczność wyjaśniania specyfiki badania danych innym pracownikom”. Wyniki ankiety są zbieżne z tym, co ustalił badacz danych Hugo Browne‑Anderson w trakcie wywiadów z 35 kolegami po fachu, które wyemitował w swoim podkaście (Czym tak naprawdę zajmują się analitycy danych, HBRP, marzec 2019). Browne‑Anderson napisał, że zdaniem ogromnej większości jego rozmówców kluczowymi umiejętnościami badaczy danych są zdolność do błyskawicznego uczenia się i wysokie umiejętności w dziedzinie komunikacji. Pozwalają one bowiem udzielać odpowiedzi na pytania biznesowe i wyjaśniać złożone rezultaty własnej pracy interesariuszom niezorientowanym w kwestiach technicznych.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Przewaga konkurencyjna Netfliksa »

Jak dzięki danym Netflix wzmacnia swoje kreatywne pomysły 

Michael D. Smith , Rahul Telang

Platformy cyfrowe, takie jak Netflix, posiadają więcej danych na temat gustów klientów niż jakakolwiek firma z branży rozrywkowej do tej pory – to oczywiste. Ale wiele osób nie rozumie, w jaki sposób Netflix faktycznie z nich korzysta.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy