X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Dawny wzorzec kontrolującego wszystko menedżera zaczyna odchodzić do lamusa. W epoce zwinności coraz częściej konieczne jest dzielenie się decyzyjnością i odpowiedzialnością. Model przywództwa powinien być dostosowany do konkretnego wyzwania, z jakim aktualnie mierzy się organizacja.

Przedsiębiorstwa, w jakich funkcjonujemy, można porównać do złożonych mechanizmów składających się z mnóstwa części pozostających w nieustannym ruchu. Tradycyjnie rozumiana rola menedżera bazowała na założeniu, że powinien mieć najszerszą kontrolę nad poszczególnymi elementami tego mechanizmu. Jednak rozbudowany nadzór nad całym przedsiębiorstwem to w dzisiejszych czasach iluzja, a utrata tej kontroli jest największą obawą. Żaden człowiek nie jest w stanie zarządzać szerokim spektrum projektów z różnych dziedzin. Z tego powodu rola dawnego, kontrolującego wszystko szefa w dzisiejszych czasach coraz częściej ulega dekompozycji na trzy funkcje skupione na konkretnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Obecnie organizacje coraz częściej skupiają się na kreowaniu liderów zajmujących się konkretnymi aspektami biznesowej działalności, na przykład produktem, procesem, szkoleniami i motywacją zespołu. Dwie pierwsze z tych funkcji to po prostu adaptacja ról właściciela produktu (Product Owner) i Scrum Mastera przewidzianych w podejściu Scrum. Zwinne metodyki pomagają bowiem umiejętnie zmierzyć się z zadaniami o wysokim stopniu skomplikowania.

...

To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Zwinne przywództwo 

Elaine Backman , Kate Isaacs , Deborah Ancona

Jak kroczyć po linii oddzielającej kreatywność od chaosu?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy