X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

W tej historii jest pomysłowy produkt, niespodziewana sukcesja, kobieta na czele firmy pełnej inżynierów i międzynarodowy sukces. O tym, jak udało się go osiągnąć dzięki żelaznej konsekwencji w dążeniu do celu połączonej z autentycznym przywództwem, opowiada Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyki.

Gdy przejmowałam stery rodzinnego biznesu, byłam studentką filologii. Chciałam zostać nauczycielką języka angielskiego, ale sytuacja rodzinna pokrzyżowała moje plany. Z dnia na dzień musiałam stanąć na czele firmy, którą dotychczas zarządzał mój ojciec. Pogarszający się stan zdrowia nie pozwalał mu już, niestety, na pełne zaangażowanie w sprawy biznesowe. W związku z tym przejęłam jego obowiązki. Bez doświadczenia, z innymi planami na życie, byłam zmuszona zmierzyć się z nową rzeczywistością, ponieważ odpowiadałam za przyszłość całej rodziny. W pierwszej kolejności musiałam zgłębić tajniki branży automotive, o której nic nie wiedziałam.

Choć polska historia motoryzacji nie jest tak spektakularna jak włoska, niemiecka czy francuska, to trzeba przyznać, że ta branża radzi sobie u nas całkiem nieźle. Stanowi drugi pod względem wielkości sektor w Polsce z blisko trzema tysiącami firm zatrudniających niemal 200 tysięcy pracowników. Mamy producentów wielu części samochodowych: od silników, przez opony, odlewy żeliwne, zabudowy, po złącza hamulcowe.

Czytaj, inspiruj się, twórz. Daj sobie szansę na rozwój dzięki solidnej dawce harvardzkiej wiedzy. Prenumerując, masz pewność, że na bieżąco będziesz poznawać tajniki najlepszych ekspertów biznesowych. Kup teraz!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Kobiety jako liderki organizacji »

Czy kobiety są lepszymi liderami od mężczyzn? 

Joseph Folkman , Jack Zenger

Jak pokazują badania kobiety na stanowiskach kierowniczych w niczym nie ustępują mężczyznom pełniącym podobne funkcje. Dlaczego więc nadal znacznie rzadziej awansują?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy